اجتماعی

کارهایی که نباید در فرودگاه انجام دهید: راهنمای مسافران هوشمند

در ساعات حساس قبل از سفر، احتمال بروز مشکلات فراوانی وجود دارد که اگر مراقب نباشید، می‌تواند برنامه‌ریزی شما را مختل کند. تأخیرهای پیش‌بینی نشده در غربالگری فرودگاه می‌تواند موجب از دست دادن پرواز شما شود و هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. اما خوشبختانه راه‌هایی برای آماده‌سازی بهتر وجود دارد. برای اطلاع از اشتباهات رایجی که در فرودگاه می‌توانید مرتکب شوید، این راهنما را مطالعه کنید.

عدم انجام چک‌این آنلاین

بیشتر شرکت‌های هواپیمایی امکان چک‌این آنلاین را 24 تا 48 ساعت قبل از پرواز فراهم می‌کنند که به شما امکان انتخاب صندلی و صرفه‌جویی در زمان صف انتظار در فرودگاه را می‌دهد، مخصوصاً اگر بدون چمدان سفر می‌کنید.

عدم بررسی وضعیت پرواز قبل از خروج از خانه

هرچند ممکن است شوق سفر شما را فرا گرفته باشد، حتماً قبل از خروج از خانه وضعیت پرواز خود را بررسی کنید. اگر پرواز شما تأخیر داشته باشد یا لغو شده باشد، می‌توانید از اتلاف وقت جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت به‌روزرسانی‌های پرواز از طریق ایمیل یا پیامک ثبت‌نام کنید.

شوخی کردن با مأموران امنیتی

بسیاری از افراد به دلیل فشار زمانی و استرس در صف‌های امنیتی به فکر شوخی‌های نامناسب می‌افتند. مأموران امنیتی وظیفه مهمی دارند، پس از هرگونه شوخی بی‌جا خودداری کنید.

پوشیدن لباس نامناسب

Things you should not do at the airport

اگر از زمستان برفی به مقصدی گرمسیر سفر می‌کنید، لباس‌های سنگین و حجیم را در فرودگاه نپوشید. این لباس‌ها جا زیادی در چمدان شما اشغال می‌کنند و می‌توانند بار اضافی ایجاد کنند. لباس‌های مناسب بپوشید و در صورت امکان، از دوستان یا خانواده بخواهید لباس‌های سنگین شما را پس از تحویل به فرودگاه ببرند.

عدم همراه داشتن بطری آب قابل‌پر کردن

این کار هم برای محیط‌زیست خوب است، هم برای سلامتی شما و هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود، چون قیمت بطری‌های آب در فرودگاه‌ها بسیار بالاست. البته، بطری را قبل از ورود به منطقه امنیتی خالی کنید و پس از عبور از امنیت دوباره پر کنید.

عدم برنامه‌ریزی کافی برای زمان

در حالی که نیازی به حضور سه ساعت قبل از پرواز ندارید، اما باید زمان کافی برای عبور از مراحل امنیتی و هرگونه خطای احتمالی را در نظر بگیرید. بیشتر شرکت‌های هواپیمایی زمان‌های قطع پذیرش چمدان دارند (معمولاً یک ساعت قبل از پرواز)، علاوه بر این، باید با ترافیک و پارکینگ نیز کنار بیایید.

پرداخت هزینه اضافی برای بار اضافی

اگر واقعاً فکر می‌کنید به وسایل بیشتری نیاز دارید (که احتمالاً این‌گونه نیست)، قبل از رسیدن به فرودگاه برای چمدان دوم هزینه پرداخت کنید تا از پرداخت هزینه‌های بالاتر در فرودگاه جلوگیری کنید. همچنین، وزن چمدان‌ها را در خانه بسنجید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

نداشتن مدارک لازم برای کودکان

بسیاری از کشورها مدارک اضافی برای سفر کودکان، به‌ویژه زمانی که تنها یکی از والدین همراه آن‌هاست، نیاز دارند. اگر مدارک لازم را نداشته باشید، ممکن است از پرواز شما جلوگیری شود.

فرض گرفتن وجود پریز برق

Things you should not do at the airport

ممکن است در گیت دور از شما پریز برق پیدا کنید، اما احتمالاً آن‌ها پر شده‌اند. دو کار می‌توانید انجام دهید: یک پاوربانک همراه داشته باشید یا یک آداپتور کوچک با دو یا سه پورت با خود ببرید تا با دیگران به اشتراک بگذارید. داشتن دستگاه‌های شارژ شده به شما در زمان انتظار طولانی کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا