هوش مصنوعی

ورود هوش مصنوعی Gemini به هدفون‌های گوگل: دسترسی هوشمند بدون نیاز به گوشی!

خلاصه نوشته
  • هوش مصنوعی Gemini به زودی با هدفون‌های پشتیبانی شده از دستیار گوگل ادغام می‌شود و امکان دسترسی به چت ربات هوش مصنوعی را بدون نیاز به گوشی هوشمند فراهم می‌کند.

ادغام هوش مصنوعی Gemini با هدفون‌های گوگل در راه است

بر اساس گزارش‌ها، هوش مصنوعی Gemini به زودی با دسته‌ای از هدفون‌ها که Google Assistant را اجرا می‌کنند، ترکیب می‌شود. این ادغام به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به گوشی هوشمند جفت شده، از چت ربات هوش مصنوعی (AI) استفاده کنند.

گوگل به طور مداوم عملکرد و دامنه ربات چت هوش مصنوعی داخلی خود را گسترش داده است. اکثر برنامه‌های گوگل اکنون با ابزار Gemini عرضه می‌شوند و طبق گزارش جدید، این شرکت ممکن است به دنبال گسترش آن به دستگاه‌های بیشتری نیز باشد. همچنین شایعاتی وجود دارد که این شرکت قصد دارد Pixel Buds Pro 2 را اواخر امسال عرضه کند.

هوش مصنوعی Gemini به زودی در Earbuds در دسترس خواهد بود

طبق گزارش 9to5Google، کاربران به زودی قادر خواهند بود مستقیماً از طریق هدفون‌های خود به Gemini دسترسی داشته باشند. این نشریه شواهد این ادغام را در رشته‌های کد موجود در برنامه Google نسخه 15.31 یافته است. یکی از رشته‌ها می‌گوید: «با Gemini با هدفون صحبت کن».

علاوه بر این، رشته دیگری به «دستیار bisto gemini on buds notification» و سپس «دستیار هوش مصنوعی جدید شما روی هدفون است» اشاره دارد. این دو پیام قابل توجه هستند. در حالی که دومی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی Gemini با هدفون‌ها عرضه می‌شود، اولی به فاکتور فرم «bisto» اشاره دارد. واژه Bisto اولین بار در سال 2017 توسط گوگل استفاده شد و شامل دسته‌ای از هدفون‌ها است که Google Assistant را اجرا می‌کنند.

بنابراین، بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی Gemini تنها روی هدفون‌ها و هدفون‌هایی که با Google Assistant ادغام شده‌اند، در دسترس خواهد بود. مزیت اصلی این ادغام این خواهد بود که کاربران می‌توانند بدون نیاز به استفاده از تلفن برای تایپ درخواست، به ربات چت هوش مصنوعی به صورت هندزفری دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر، حتی اگر یک گوشی هوشمند Gemini را به عنوان دستیار مجازی پیش فرض داشته باشد، فعال کردن آن با عبارت «OK Google» هنگام استفاده از هدفون، Google Assistant را فعال می‌کند. ادغام جایگزین آن خواهد شد، بنابراین Gemini می‌تواند مستقیماً از طریق هدفون جفت شده فعال شود.

قابل ذکر است که این اولین باری نیست که این ویژگی مورد توجه قرار گرفته است. در ماه فوریه، گزارشی شواهدی از این ویژگی را در نسخه بتا اپلیکیشن گوگل پیدا کرده بود. در آن زمان، یک رشته کد حاوی این پیام بود: «برنامه تلفن همراه Gemini در حال کار بر روی گسترش دسترسی به هدفون شما است.» با توسعه گزارش شده، به نظر می‌رسد که این عملکرد به انتشار نزدیک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا