گوشی موبایل

رونمایی از Galaxy S25 وانیلی: همه چیز درباره مشخصات و طراحی جدید

در پی افشای رندرهای اولیه مدل گلکسی S25 اولترا، حالا نوبت به رونمایی از گلکسی S25 وانیلی رسیده است. این گوشی قرار است با صفحه‌نمایش 6.17 اینچی عرضه شود، اگرچه احتمال دارد به‌عنوان صفحه‌نمایش 6.2 اینچی تبلیغ شود؛ درست همانند گلکسی S24 که هم‌اکنون در بازار است.

از نظر ابعاد، گلکسی S25 در مقایسه با گلکسی S24 کمی کوچکتر خواهد بود. ابعاد احتمالی آن 146.9 x 70.4 x 7.2 میلی‌متر است، در حالی که گلکسی S24 ابعادی برابر با 147 x 70.6 x 7.6 میلی‌متر دارد. این کاهش ابعاد در تمام ابعاد گوشی مشاهده می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری و چیپست‌های مورد انتظار

در رابطه با چیپست، شایعات ضد و نقیضی درباره‌ی استفاده از اگزینوس یا اسنپدراگون وجود دارد. برخی از شایعات حاکی از استفاده از چیپست Exynos در سطح جهانی است، اما شایعات دیگری مطرح شده که نشان می‌دهد Samsung قصد دارد از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 در سراسر جهان استفاده کند. این تراشه قدرتمند قرار است ماه آینده معرفی شود و طبق بنچمارک‌های اولیه، عملکرد آن حتی از پردازنده A18 Pro اپل نیز پیشی می‌گیرد.

ظرفیت رم و حافظه ذخیره‌سازی

انتظار می‌رود سامسونگ در مدل‌های غیر اولترا گلکسی S25، ظرفیت رم را تا 12 گیگابایت افزایش دهد و همچنان با گزینه‌های ذخیره‌سازی از 128 گیگابایت شروع کند. ظرفیت باتری این دستگاه نیز احتمالاً همان 4000 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود، مشابه سال گذشته.

طراحی و تغییرات ظاهری

از نظر طراحی، همان‌طور که در رندرهای Onleaks دیده می‌شود، تغییرات چندانی به چشم نمی‌خورد. حلقه‌های دوربین کمی تغییر کرده‌اند و حاشیه‌ها باریک‌تر شده‌اند، اما طراحی کلی گوشی همچنان با اضلاع صاف باقی خواهد ماند. این روند طراحی در گوشی‌های جدیدی مانند پیکسل 9 گوگل نیز مشاهده شده است که اخیراً به بازار عرضه شده است.

زمان معرفی

براساس روند سال‌های گذشته، سامسونگ هر ساله سری گلکسی S را کمی زودتر معرفی می‌کند. برای مثال، Galaxy S22 در 9 فوریه، Galaxy S23 در 1 فوریه و Galaxy S24 در 17 ژانویه معرفی شدند. به همین دلیل انتظار می‌رود که گلکسی S25 در هفته دوم ژانویه 2025 و پس از نمایشگاه CES که از 7 تا 10 ژانویه برگزار می‌شود، معرفی شود.

جمع‌بندی

گلکسی S25 وانیلی سامسونگ با ویژگی‌های جدیدی همچون چیپست قدرتمندتر و طراحی اصلاح‌شده، به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. با این حال، تغییرات جزئی در طراحی و ابعاد ممکن است برای طرفداران این سری جذابیت بیشتری ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا