شبکه های اجتماعی

یوتیوب چگونه تبلیغات را حتی در حالت مکث نمایش می‌دهد؟

یوتیوب تبلیغات جدید در حالت مکث را به صورت گسترده‌تر منتشر می‌کند

یوتیوب روش جدیدی برای نمایش تبلیغات معرفی کرده است. حالا حتی وقتی ویدیوهای یوتیوب را مکث کنید، ممکن است تبلیغاتی را مشاهده کنید. این به لطف قالب تبلیغاتی جدیدی است که یوتیوب در سال ۲۰۲۳ به صورت آزمایشی آغاز کرد و اکنون آن را به صورت گسترده منتشر می‌کند. تبلیغات موقت یا همان Pause Ads با این هدف طراحی شده‌اند که تجربه کاربران را کمتر مختل کنند، اما همچنان برخی از کاربران آن را آزاردهنده می‌دانند.

تبلیغات مکث یوتیوب: چه زمانی و چگونه نمایش داده می‌شوند؟

مطابق گزارش‌ها، اولین بار در Reddit و سپس توسط 9to5Google مشاهده شد که یوتیوب شروع به نمایش تبلیغات در هنگام مکث ویدیوها کرده است. این بدان معناست که هر زمان که ویدیویی را متوقف کنید، به‌جای توقف کامل، تبلیغی در صفحه نمایش ظاهر می‌شود. بسته به دستگاهی که برای تماشای یوتیوب استفاده می‌کنید، نمایش تبلیغات ممکن است متفاوت باشد. در تلویزیون‌های هوشمند، ویدیو به سمت چپ حرکت می‌کند و تبلیغ در سمت راست ظاهر می‌شود. در حالی که در دستگاه‌های موبایل، تبلیغات در قسمت نظرات زیر ویدیو نمایش داده می‌شود.

سابقه تبلیغات در حالت مکث

نمایش تبلیغات در حالت مکث پدیده‌ای جدید نیست. سرویس‌های پخش تلویزیونی برای سال‌ها از این ایده استفاده کرده‌اند. در سال ۲۰۲۳، یوتیوب آزمایش تبلیغات مکث را آغاز کرد و حالا با موفقیت این آزمایش، این ویژگی به صورت گسترده‌تری در حال انتشار است.

اولووا فالودون، مدیر ارتباطات یوتیوب، در مصاحبه با The Verge تأیید کرد که یوتیوب تصمیم گرفته است این نوع تبلیغات را به‌طور گسترده برای تمامی تبلیغ‌کنندگان منتشر کند. او گفت:

“از آنجا که واکنش‌های مثبت هم از سوی تبلیغ‌کنندگان و هم از طرف کاربران دیده‌ایم، ما این تبلیغات را به‌طور گسترده‌تر ارائه داده‌ایم.”

آیا یوتیوب با تبلیغات جدید تجربه کاربری را مختل می‌کند؟

یوتیوب این تبلیغات موقت را به‌عنوان تبلیغاتی «غیر مزاحم» معرفی می‌کند، زیرا در حالت مکث ویدیو، شما خودتان وقفه‌ای در ویدیو ایجاد کرده‌اید. با این حال، برخی از کاربران این تعریف را محدود و ناکافی می‌دانند، چراکه تبلیغات می‌توانند تجربه کاربری یوتیوب را به‌طور کلی تحت تأثیر قرار دهند.

آیا هدف یوتیوب وادار کردن کاربران به خرید YouTube Premium است؟

همه می‌دانیم که یوتیوب نیاز دارد از طریق تبلیغات درآمدزایی کند و به همین ترتیب سازندگان محتوا نیز از این طریق درآمد کسب می‌کنند. اما به نظر می‌رسد تعداد تبلیغات در یوتیوب به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. تبلیغات مکث، آخرین اقدام یوتیوب برای افزایش تبلیغات است.

با این حال، یوتیوب همچنان به کاربران گزینه‌ای می‌دهد تا با خرید اشتراک YouTube Premium تمامی این تبلیغات را حذف کنند. اما آیا این روش با هدف ترغیب بیشتر کاربران به پرداخت حق اشتراک و ترک نسخه رایگان طراحی شده است؟ به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران این رویکرد را نوعی اجبار غیرمستقیم برای استفاده از سرویس پولی می‌بینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا