هوش مصنوعی

کارکنان Google DeepMind به دنبال استارتاپ هوش مصنوعی خود

به گفته افرادی که با این مکالمات آشنا هستند، یک زوج دانشمند در Google DeepMind، بخش هوش مصنوعی Alphabet، با سرمایه گذاران در مورد تشکیل یک استارتاپ هوش مصنوعی در پاریس صحبت کردند.

به گفته رسانه‌ها، این تیم با سرمایه گذاران بالقوه درباره دور تامین مالی که ممکن است از 200 میلیون یورو (تقریبا 1800 کرور) فراتر رود، صحبتی انجام داده و مبلغ زیادی، حتی برای حوزه پرهیاهوی هوش مصنوعی محسوب نمی‌شود. Laurent Sifre که به عنوان دانشمند در DeepMind کار می‌کند، در حال مذاکره برای تشکیل شرکتی است که در حال حاضر به عنوان Holistic شناخته می‌شود، با دانشمند DeepMind، آقای Karl Tuyls، گفت که این افراد خواستند نامشان در مورد اطلاعات خصوصی ارائه نشود. آنها گفتند که این سرمایه گذاری ممکن است بر ساخت یک مدل جدید هوش مصنوعی متمرکز شود.

Sifre و Tuyls به چندین درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند. یکی از نمایندگان DeepMind از اظهار نظر در مورد برنامه‌های استارتاپ خودداری کرد. یک فرد آشنا با این وضعیت گفت که این دو اخطار دادند که شرکت را ترک کنند و خواستند نامشان فاش نشود زیرا اطلاعات خصوصی است.

کارکنان Google DeepMind به دنبال استارتاپ هوش مصنوعی خود

Sifre یکی از اعضای تحقیقات DeepMind در سال 2016 در Go بود، اثری مهم که نشان می‌دهد یک سیستم کامپیوتری برای اولین بار استادان بازی باستانی را شکست می‌دهد، که باعث ایجاد جنون بین‌المللی بر سر هوش مصنوعی شد. تویلز روی تحقیق در مورد تئوری بازی و یادگیری تقویتی چند عاملی کار کرده است، شاخه‌ای از هوش مصنوعی که تعاملات بین بازیگران مستقل، اغلب از طریق بازی‌های ویدئویی را بررسی می‌کند.

هر دو Sifre و Tuyls به طور گسترده در حوزه خود پیشرو هستند و دور مالی غیرمعمول بزرگی که مورد بحث قرار می‌گیرد، شواهد دیگری از علاقه شدید سرمایه‌گذاران به این فناوری است. این به ویژه در فرانسه صدق می‌کند، جایی که سرمایه‌گذاران خطرپذیر و تجاری سرمایه‌های خود را به استارتاپ‌هایی که از دانشگاه‌های پاریس و مراکز هوش مصنوعی شرکت‌های سیلیکون ولی ظهور می‌کنند، ارائه می‌دهند.

Mistral AI، یک رقیب OpenAI که مدیر اجرایی آن نیز برای DeepMind کار می‌کرد، در اوایل سال 2023 تشکیل شد و تا پایان سال دو دور قابل توجه را جمع‌آوری کرد تا ارزشی در حدود 2 میلیارد دلار (تقریبا 16600 روپیه) به دست آورد. Kyutai، یک آزمایشگاه تحقیقاتی غیرانتفاعی هوش مصنوعی، در ماه نوامبر با بودجه اولیه 300 یورو تشکیل شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا