هوش مصنوعی

پاسخ سامسونگ به انتقاد ویرایش عکس هوش مصنوعی گلکسی اس 24

در اولین رویداد Unpacked امسال، سامسونگ مجموعه‌ای از قابلیت‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی را که مجموعاً آن را Galaxy AI می‌نامد و در گوشی‌های سری جدید Galaxy S24 ادغام کرده، به نمایش گذاشت.

یکی از این ویژگی‌ها Generative Edit نامیده می‌شود و عملکرد آن نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند که چقدر آسان و یکپارچه می‌توان به‌طور مصنوعی یک تصویر را تغییر داد تا تصویری عالی ایجاد کرد یا همان‌طور که سامسونگ آنها را شاهکارهای عکاسی می‌نامد. ابزار ویرایش Galaxy AI اجازه می‌دهد دوباره از کلمات سامسونگ استفاده کنیم و ویرایش‌های ساده را انجام دهید.

اینها شامل پاک کردن، ترکیب مجدد و ریمستر کردن است. سامسونگ می‌گوید تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که یک عکس عالی بگیرد و سپس Generative Edit آن را بهتر می‌کند.

شاید سهولت کار ویرایش مولد باعث عصبانیت بیشتر در مورد هوش مصنوعی Generative و سؤالات مربوط به صحت و اخلاق چیزی که ظاهراً به راحتی تولید می‌کند، از جمله عکاسی، شده باشد. مطمئناً ابزارهای ویرایش عکس سالهاست که در گوشی‌های هوشمند جزء اصلی‌ترین ابزارها بوده‌اند و این مقوله‌ای است که سامسونگ در آن برتری دارد.

 پاسخ سامسونگ به انتقاد ویرایش عکس هوش مصنوعی گلکسی اس 24

همچنین، این ویژگی هر زمان که عکسی با این ابزار ویرایش می‌شود، واترمارک ایجاد می‌کند و ابرداده‌ها تغییر می‌کند و سامسونگ می‌گوید که با نهادهای نظارتی کار می‌کند تا مطمئن شود افراد معنی این را می‌دانند. اما هر چیزی که این آخرین خط انتقاد را برانگیخت، سامسونگ مجبور شد به آن پاسخ دهد. پاسخ نهایی: ویرایش مولد اخلاقی، مطلوب و حتی ضروری است.

این پیامی است که پاتریک چومت، رئیس تجربه مشتری سامسونگ، به TechRadar داد و ویژگی ویرایش ژنراتور گلکسی اس 24 را گسترشی طبیعی از آنچه گوشی‌های هوشمند می‌توانند انجام دهند، نامید. او می‌گوید که مصرف‌کنندگان هنگام عکس گرفتن دو خواسته، گاهی اوقات رقابتی دارند. یکی می‌خواهند لحظه را ثبت کند، یعنی عکسی را که تا حد امکان دقیق و کامل باشد. دیگری می‌خواهتد چیز جدیدی بسازند. او می گوید که Generative Edit به هر دو کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا