هوش مصنوعی

این عینک هوشمند با هوش مصنوعی قابلیت ارائه آموزش دارد

این نخستین باری است که شرکتی هوش مصنوعی مولد را به یک هدست واقعیت افزوده اضافه کند و شرکت تازه تاسیس Brilliant Labs با عینک هوشمند Frame خود که اخیراً معرفی شده، چنین کاری کرد.

این Frame که شبیه یک جفت عینک Where’s Waldo، یک دستیار دیجیتال چند وجهی به نام Noa را در خود جای داده است. این شامل چندین مدل هوش مصنوعی از برندهای دیگر شده که به طور هماهنگ با هم کار می‌کنند تا به کاربران کمک کند در مورد دنیای اطراف خود بیاموزند. این آموزش را می‌توان فقط با نگاه کردن به چیزی و سپس صدور فرمان انجام داد.

فرض کنید می‌خواهید در مورد ارزش غذایی تمشک بیشتر بدانید. به لطف فناوری OpenAI، می‌توانید به Noa دستور دهید تا «تحلیل بصری» موضوع را انجام دهد. خواندن در لنز AR بیرونی ظاهر می‌شود. علاوه بر این، می‌تواند ترجمه زبان بلادرنگ را از طریق هوش مصنوعی Whisper ارائه دهد. Frame همچنین می‌تواند از طریق مدل Perplexity AI خود در اینترنت جستجو کند.

این عینک هوشمند با هوش مصنوعی قابلیت ارائه آموزش دارد

نتایج جستجو حتی برچسب‌های قیمتی را برای خریدهای احتمالی ارائه می‌کنند. در مقاله اخیر VentureBeat، شرکت Brilliant Labs ادعا می‌کند که نوآ می‌تواند قیمت لباس‌ها را فقط با اسکن کردن آن به‌صورت لحظه‌ای بررسی کند، یا فهرست خانه‌های جدید را در بازار پیدا کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به خانه مورد نظر نگاه کنید. به گفته ZDNET، حتی می‌تواند تصاویر را از طریق Stable Diffusion تولید کند. با بازگشت به VentureBeat، گزارش آنها بینش عمیق‌تری از نحوه کار Noa ارائه می‌دهد.

دستیار دیجیتال همیشه روشن است و دائماً اطلاعات محیط خود را دریافت می‌کند. ظاهراً در طول زمان “شخصیت منحصر به فرد خود را اتخاذ خواهد کرد”. این نشریه توضیح می‌دهد که پس از فعال‌سازی برای اولین بار، نوآ به‌عنوان «تخم‌مرغ» روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. مالکان باید به یک سری سؤالات پاسخ دهند و پس از اتمام، تخم مرغ در یک آواتار شخصیت که شخصیت آن منعکس کننده کاربر است، در می‌آید. همانطور که از Frame استفاده می‌شود، Noa تعاملات بین آن و کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند و برای بهتر شدن در مقابله با وظایف تکامل می‌یابد.

این عینک هوشمند با قیمت 350 دلار پیش فروش شده و تاریخ عرضه مشخصی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا