هوش مصنوعی

ویندوز 11 دارای ویژگی داخلی AI Super Resolution است

آخرین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 شامل چندین ویژگی اعلام‌نشده می‌سود و مواردی را که مایکروسافت قصد دارد اواخر امسال در ویندوز 11 نسخه 24H2 (یا هر چیز دیگری که بعد از آن ارائه می‌شود منتشر کند) را آشکار می‌کند.

یکی از این ویژگی‌ها ارتقاء هوش مصنوعی یا «رزولوشن فوق‌العاده» است، یک اصطلاح آشنا برای کسانی که از کارت‌های گرافیک انویدیا، AMD و اینتل استفاده می‌کنند.

پس از بیرون کشیدن آن از اعماق بیلد 26052 ویندوز 11، می‌توانید “Automatic Super Resolution” را در تنظیمات > نمایشگر > گرافیک روشن کنید. توضیحات ویژگی می‌گوید که می‌تواند “از هوش مصنوعی استفاده کند تا بازی‌های پشتیبانی شده با جزئیات پیشرفته‌تر اجرا شوند.” همچنین یک لینک عمومی به بلاگ توسعه دهندگان Microsoft DirectX وجود دارد که باید بعداً با لینکی که منجر به اسناد رسمی می‌شود جایگزین شود.

ویندوز 11 دارای ویژگی داخلی AI Super Resolution است

ارتقا دهنده‌های هوش مصنوعی (Nvidia DLSS، AMD FSR و Intel XeSS) به شما امکان می‌دهند با ارائه تصویر با وضوح پایین‌تر و سپس ارتقاء آن به مقادیر بالاتر با جادوی هوش مصنوعی، عملکرد بیشتری از کارت گرافیک خود داشته باشید. آنها قبلاً چندین بار تکرار را پشت سر گذاشته‌اند و آخرین GPUها می‌توانند نتایج بسیار چشمگیری را به دست آورند. جالب است که ببینیم ارتقاء دهنده ویندوز 11 آینده چه چیزی می تواند در این بازار ارائه دهد.

در حال حاضر، روشن یا خاموش کردن آن بر FPS در بازی‌ها تأثیری ندارد. بنابراین، ما باید منتظر باشیم تا مایکروسافت این موضوع را به طور رسمی اعلام کند و توضیح دهد که ارتقاء دهنده داخلی ویندوز 11 چگونه باید کار کند. یک کلمه در خیابان می گوید که این ویژگی به یک واحد پردازش عصبی یا هسته های ویژه برای پردازش هوش مصنوعی نیاز دارد. با این حال، همه ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در ویندوز 11 به سخت‌افزار تخصصی نیاز ندارند، بنابراین اجازه دهید همه منتظر پیام مایکروسافت باشیم.

حال باید منتظر انتشار آپدیت بعدی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا