هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فروش جهانی نیمه هادی ها را به بالاترین سطح در دو دهه اخیر رساند

نرخ فروش جهانی نیمه هادی ها در حال حاضر بی سابقه است. اطلاعات اخیر از WSTS نشان می دهد که فروش جهانی نیمه هادی ها اخیرا به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است.

در سه ماهه چهارم سال 2023، بیش از 8.4 درصد افزایش فروش جهانی قطعات نیمه هادی نسبت به سه ماهه قبل و افزایش قابل توجه 11.6 درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل مشاهده شد.

عامل موثر در روند صعودی فروش نیمه هادی ها، رواج هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی اکنون بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما است و استفاده از آن تقریباً در همه بخش‌ها رواج یافته است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که عملکرد نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی کاملاً نیاز به منابع دارد و باعث می‌شود شرکت‌ها با چالش‌های مربوط به پهنای باند بالای حافظه روبه‌رو شوند. افزایش فروش دستگاه های نیمه هادی، به ویژه در ذخیره سازی، به افزایش تراشه های ذخیره سازی نسبت داده می شود.

هوش مصنوعی فروش جهانی نیمه هادی ها را به بالاترین سطح در دو دهه اخیر رساند

سامسونگ در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل 49 درصد افزایش درآمد داشته است، در حالی که SK hynix و Micron به ترتیب شاهد افزایش درآمد 24.1 درصدی و 17.9 درصدی بودند. در این مدت، درآمد جمعی این سه تولیدکننده 33 درصد افزایش یافت. عملکرد قابل توجه در رشد درآمد در این دوره شامل مدیاتک (17.7٪ افزایش)، کوالکام(14.2٪) و انویدیا (10.4٪) می شود.

پس کاهش از سال 2021، نرخ فروش جهانی نیمه هادی ها در سه ماهه پایانی سال 2023 افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. انتظار می رود پذیرش فزاینده هوش مصنوعی باعث افزایش فروش نیمه هادی ها شود. انویدیا ، سازنده پیشرو در مهمترین تراشه های هوش مصنوعی، شاهد افزایش قابل توجهی در ارزش سهام خود نیز بوده است.

باید منتظر ماند تا مشخص شود این شرکت ها آیا می توانند به افزایش فروش نیمه هادی ها منجر شوند یا خیر. مسئله ای که هوش مصنوعی نقش فزاینده در آن داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا