هوش مصنوعی

هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک در حال بهبودی

استارتاپ xAI ماسک به تازگی Grok-1.5 را معرفی کرده است که ظاهراً نسبت به نسخه قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. Grok-1.5 اکنون قادر به پردازش 128 هزار توکن است که 16 برابر بیشتر از نسخه قبلی است. اساساً این مدل را قادر می‌سازد تا ۱۶ برابر حافظه کوتاه‌مدت بالاتری ارائه دهد و در نتیجه، توانایی پردازش اسناد بسیار طولانی‌تر را دارد.

برای کسانی که آشنا نیستند، در LLM ها، توکن ها کوچکترین واحدهای داده ای هستند که می توانند پردازش شوند. در زمینه متن، نشانه می تواند یک کلمه یا بخشی از یک کلمه باشد. بر اساس گزارش ها، نسخه پیشرفته Grok می تواند با دستورات پیچیده تری نیز مقابله کند.

هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک در حال بهبودی

Grok-1.5 اکنون کدنویسی و وظایف مرتبط با ریاضی را نیز بهتر انجام می دهد. برای ارائه ایده، استارت آپ هوش مصنوعی ماسک برخی از نتایج معیاری را که با مدل جدید آزمایش کرده اند به اشتراک گذاشته است.

در تست‌های ما، Grok-1.5 امتیاز 50.6درصد در معیار MATH و 90درصد امتیاز در معیار GSM8K به دست آورد، دو معیار ریاضی که طیف گسترده‌ای از مشکلات مسابقه کلاسی تا دبیرستان را پوشش می‌دهد. به‌علاوه، در معیار HumanEval که تولید کد و توانایی‌های حل مسئله را ارزیابی می‌کند، امتیاز ۷۴.۱ درصد را کسب کرد.»

Grok-1.5 بر اساس یک چارچوب آموزشی توزیع شده سفارشی بر اساس JAX، Rust و Kubernetes ساخته شده است. یک هماهنگ کننده آموزشی سفارشی تضمین می کند که گره های مشکل دار به طور خودکار شناسایی و از کار آموزشی حذف می شوند. به طور خلاصه، آنها موفق شده اند روند آموزشی خود را بهینه کنند.

Grok در حال حاضر به مشترکین X Premium+ محدود است. در مورد در دسترس بودن Grok-1.5، این پلتفرم خاطرنشان می کند که آزمایش کنندگان اولیه و کاربران موجود Grok یا مشترکین +X Premium “به زودی” از این فرصت برخوردار خواهند شد. انتظار می رود به تدریج برای مخاطبان گسترده تری منتشر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا