هوش مصنوعی

ویژگی های جدید هوش مصنوعی در راه iOS 18

شایعات در مورد ادغام بالقوه هوش مصنوعی اپل با سری آیفون 16 و iOS 18، ماه هاست که شایعات زیادی درباره آن به گوش می‌رسد. طبق اطلاعات فاش شده، برنامه‌های اصلی iOS اپل Safari، Spotlight Search، Siri، Mail و Messages همگی برای ارتقای هوش مصنوعی در نظر گرفته شده‌اند.

به نظر می‌رسد که بخش مرکزی یک مدل زبان بزرگ روی دستگاه (LLM) با نام «آژاکس» باشد. این سیستم قادر خواهد بود جملات کاملی را در پاسخ به ورودی کاربر به سرعت تولید کند. گزارش شده است که Ajax متن را تجزیه و تحلیل می کند و چندین پاسخ ممکن را ارائه می دهد و آنها را بر اساس دقت و ارتباط مرتب می کند.

علاوه بر این، گفته می شود LLM قادر به شناسایی کلمات کلیدی و عبارات برای تولید خلاصه در برنامه Safari و Messages است. در Safari 18، ویژگی «جستجوی هوشمند» به کاربران اجازه می‌دهد تا خلاصه‌ای از صفحات وب را دریافت کنند. اپل همچنین ممکن است مدل هوش مصنوعی خود را با دستگاه ها و برنامه ها ادغام کند. گزارش شده که می‌تواند مخاطبین را در پیام‌های متنی شناسایی کند و اطلاعات مربوطه را از برنامه Calendar بیرون بکشد تا به شما در پاسخ‌های مناسب کمک کند.

ویژگی های جدید هوش مصنوعی در راه iOS 18

البته سیری نیز از هوش مصنوعی بهره خواهد برد. این گزارش نشان می‌دهد که دستیار صوتی ممکن است خلاصه‌های ساده یا پاسخ‌هایی را بر اساس محتوای پیام ارائه دهد. در حالی که این وظایف همه روی دستگاه خواهند بود، کارهای پیچیده‌تر مانند تولید متن خلاقانه یا تجزیه و تحلیل عمیق ممکن است همچنان به پردازش ابری متکی باشند.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در حال بررسی همکاری با OpenAI و گوگل برای چنین وظایفی است. با این حال، اپل اینسایدر می‌گوید که غول فناوری مبتنی بر کوپرتینو به شدت بر حریم خصوصی کاربران تمرکز کرده و به دنبال راه‌هایی برای به حداقل رساندن پردازش مبتنی بر ابر است.

با نزدیک شدن به WWDC، احتمالا اپل این ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را در طول کنفرانس به طور رسمی معرفی خواهد کرد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا