هوش مصنوعی

اپل Intelligence دیرتر دردسترس کاربران اروپایی قرار می گیرد

در اوایل این ماه، اپل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان (WWDC) را برگزار کرد. در آنجا اپل Intelligence را رونمایی کرد، اصطلاحی که خانه ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای آیفون‌ها، آی‌پدها و رایانه‌های مک خواهد بود. این شرکت تقریباً 50 درصد از رویداد اصلی خود را صرفاً بر روی این فناوری های جدید و چگونگی استفاده بهتر از محصولات خود اختصاص داده است.

متأسفانه، به نظر می رسد که تقریباً نیم میلیارد نفر نمی توانند ویژگی های هوش اپل را تجربه کنند، حداقل نه به این زودی. امروز از طریق بلومبرگ متوجه شدیم که اپل فعلاً اپل Intelligence را در اتحادیه اروپا راه اندازی نخواهد کرد. دلیل این امر قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است. این اصلی ترین دلیلی است که اپل برای تغییر بسیاری از سیاست های خود تحت فشار قرار گرفته است، مانند انتقال آیفون به USB-C، اجازه دادن به فروشگاه های برنامه های شخص ثالث، و اجازه به توسعه دهندگان برای استفاده از سیستم های پرداخت شخص ثالث برای دور زدن کاهش تمام سود 30درصدی اجباری قبلی اپل.

ظاهراً، اپل پیش‌بینی می‌کند که DMA با برنامه‌های هوشمند اپل خود به هم بخورد، بنابراین فعلاً آن را در آنجا راه‌اندازی نمی‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما نگران هستیم که الزامات قابلیت همکاری DMA ممکن است ما را مجبور کند که یکپارچگی محصولات خود را به گونه‌ای به خطر بیاندازیم که حریم خصوصی کاربران و امنیت داده‌ها را به خطر بیندازد.

 اپل Intelligence دیرتر دردسترس کاربران اروپایی قرار می گیرد

تقریباً مطمئناً اپل Intelligence راه دیگری برای آن خواهد بود که کاربران را مجبور کند در اکوسیستم خود قفل بمانند. ممکن است اپل این نگرانی را داشته باشد که برای رعایت DMA، باید Intelligence را به روی سایر اکوسیستم‌ها مانند اندروید باز کند. با توجه به هزینه‌ای که Apple Intelligence احتمالاً برای این شرکت هزینه می‌کند (حداقل برخی از ویژگی‌های اعلام شده تا کنون نیازمند استفاده از یک مرکز داده از راه دور اپل برای عملکرد است)، بازگشت سرمایه در ارائه این ویژگی‌ها به شهروندان اتحادیه اروپا ممکن است ارزش آن را نداشته باشد. این شرکت همچنین نمی تواند آن کاربران را در اکوسیستم گسترده اپل قفل کند.

متأسفانه، این محدودیت در اتحادیه اروپا فقط برای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد تحت چتر هوشمند اپل اعمال نمی‌شود. دو ویژگی دیگر که در WWDC ارائه شدند، iPhone Mirroring و SharePlay Screen Sharing، نیز ظاهراً در اتحادیه اروپا قرار نخواهند گرفت. مشخص نیست که چه چیزی در مورد این ویژگی ها می تواند تحت تاثیر منفی DMA باشد.

این خبر تقریباً مطمئناً برای کاربران iPhone، iPad و Mac در اتحادیه اروپا یک مشکل مهم خواهد بود. به یاد داشته باشید: نیمه دوم کل سخنرانی WWDC اپل به هوش اپل اختصاص داشت. واضح است که شرکت در این زمینه تلاش زیادی دارد و تمرکز قابل توجهی از استراتژی های فعلی و آینده شرکت خواهد بود.

دور ماندن شهروندان اتحادیه اروپا از این امر تقریباً مطمئناً برخی را مجبور به پذیرش سایر پلتفرم‌ها، از جمله اندروید و ویندوز می‌کند، که هر دو هنوز ویژگی‌های هوش مصنوعی را بر اساس منطقه محدود نکرده‌اند. این یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اما اگر اپل نسخه جدیدی از iOS را در اتحادیه اروپا راه‌اندازی کند که تنها تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های جدید غیر هوش مصنوعی داشته باشد، انباشته شدن توسعه نهایی مطمئنا باعث مهاجرت کاربران خواهد شد.

منبع
androidauthority

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا