هوش مصنوعی

ویژگی Gemini Live حتی در حالت قفل شده گوشی اندرویدی قابل استفاده است

گوگل جمینی، چت بات هوش مصنوعی (AI) این شرکت، ظاهراً می تواند با یک ویژگی جدید به روز شود. اگر جزئیات فاش شده در مورد ویژگی جدید دقیق باشد، کاربرانی که گوشی‌های هوشمند اندرویدی دارند به زودی می‌توانند به دستیار مجهز به هوش مصنوعی Gemini دسترسی داشته باشند و در عین حال سایر برنامه‌ها را باز نگه دارند.

جالب اینجاست که ظاهراً این ویژگی حتی زمانی که صفحه نمایش گوشی هوشمند خاموش است نیز کار خواهد کرد. ویژگی Gemini Live  برای اولین بار در گوگل I/O 2024 به عنوان بخشی از پروژه Astra این شرکت به نمایش گذاشته شد و انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری دردسترس قرار گیرد.

رسانه 9to5Google هنگام دیکامپایل کردن آخرین نسخه بتا برنامه Google برای گوشی های هوشمند اندرویدی، رشته های کدی را مشاهده کرد که به این ویژگی اشاره دارند. این رشته به یک «حالت پس‌زمینه» اشاره می‌کند و این عملکرد را به‌عنوان توانایی «ادامه چت‌های زنده در حین استفاده از برنامه‌های دیگر یا زمانی که صفحه شما قفل است» توصیف می‌کند.

ویژگی Gemini Live حتی در حالت قفل شده گوشی اندرویدی قابل استفاده است

این رسانه معتقد است که این رشته به ویژگی Gemini Live اشاره دارد، ویژگی که اولین بار در گوگل I/O 2024 آشکار شد. در این رویداد، گوگل آن را به عنوان یک ویژگی مکالمه دو طرفه توصیف کرد که در آن کاربران می توانند گفتگوی آزادانه با هوش مصنوعی داشته باشند.

این ویژگی که توسط گوگل DeepMind تحت عنوان Project Astra در حال توسعه است، به نظر می رسد شبیه به ویژگی گفتار بلادرنگ GPT-4o باشد. در حالی که OpenAI تأخیر ویژگی گفتار را تأیید کرد، انتظار می‌رود که ویژگی گوگل اواخر امسال ارائه شود. این ویژگی تنها برای مشترکین Gemini Advanced در دسترس خواهد بود.

در طول رویداد، رابط کاربری این ویژگی شبیه به صفحه تماس تلفنی با مکث و دکمه پایان در پایین نشان داده شد. کاربران 10 صدای مختلف را برای جمینی دریافت خواهند کرد تا از بین آنها انتخاب کنند. کاربران همچنین می توانند در اواسط مکالمه هوش مصنوعی را قطع کنند و بر اساس آنچه در ادامه گفته می شود، سازگار می شود.

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا