هوش مصنوعی

بیکسبی سامسونگ در سال 2024 با هوش مصنوعی ارتقا پیدا می کند

سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد نسخه ارتقا یافته بیکسبی را در سال جاری عرضه کند. این اعلامیه در بحبوحه رقابتی دوباره برای ارائه هوشمندترین دستیار صوتی روی دستگاه بوده که تا حدی با ارائه ChatGPT دو سال پیش آغاز شد.

گوگل در حال حاضر جایگزینی دستیار گوگل با Gemini را آغاز کرده، اپل برخی ارتقاءهای عظیم مبتنی بر هوش مصنوعی را برای سیری اعلام کرده است و اکنون سامسونگ کلاه خود را با یک بیکسبی بازسازی شده به رینگ پرتاب کرده است. TM Roh، که بخش موبایل سامسونگ را رهبری می‌کند، به CNBC درباره برنامه‌های این شرکت جهت عرضه نسخه بهبودیافته بیکسبی در سال جاری گفت.

این به‌روزرسانی از مدل زبانی بزرگ اختصاصی سامسونگ (LLM) استفاده می‌کند که نویدبخش افزایش قابل توجه قابلیت‌های Bixby با کمک هوش مصنوعی مولد است. بیکسبی از زمان معرفی خود در سال 2017 در کنار گلکسی اس 8، بسیاری از ویژگی‌های دستیار Google را ارائه کرده است، مانند ترجمه زنده، توصیه‌های رستوران و ابزار Bixby Vision برای تشخیص اشیا. با این حال، در بیشتر این موارد به خوبی دستیار گوگل نبود.

بیکسبی سامسونگ در سال 2024 با هوش مصنوعی ارتقا پیدا می کند

خوشبختانه، این شرکت آن را تشخیص می‌دهد و به ما این امکان را می‌دهد که از بیکسبی یا Google Assistant (در حال حاضر Gemini) در تلفن‌های خود استفاده کنیم. در حالی که جزئیات خاصی در مورد بیکسبی ارتقا یافته در دست نیست، Roh همچنین تایید کرد که سامسونگ به ارائه چندین گزینه دستیار صوتی در دستگاه‌های خود ادامه می دهد و به کاربران اجازه می دهد پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنند.

این ارتقا می تواند گام مهمی برای Bixby باشد و به طور بالقوه شکاف را با رقبای خود پر کند. همچنین با استراتژی گسترده‌تر سامسونگ برای گنجاندن ویژگی‌های هوش مصنوعی در اکوسیستم محصول خود هماهنگ است. این شرکت به تازگی گوشی‌های تاشو Z Fold 6 و Z Flip 6 خود را معرفی کرد و رویداد رونمایی به شدت بر قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌ها تاکید کرد.

 

منبع
androidauthority

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا