هوش مصنوعیگوشی موبایل

چگونه با Gemini روال‌های دستیار گوگل را در تلفن خود فعال کنیم؟

Gemini اکنون امکان اجرای روال‌های دستیار گوگل را در اندروید فراهم کرده است، هرچند هنوز برخی محدودیت‌ها وجود دارد. این دستیار جدید گوگل، در حالی که برخی قابلیت‌ها را از دست داده بود، حالا قادر است روال‌های دستیار Google را اجرا کند، اگرچه همچنان نمی‌توانید با تایپ کردن در Gemini، این روال‌ها را فعال کنید یا از همه محرک‌ها و اقدامات پشتیبانی شده استفاده کنید.

گوگل در حال تقویت و گسترش استفاده از Gemini در سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود است و این دستیار جدید به تدریج جایگزین Assistant در اندروید شده است. پس از معرفی پیکسل 9 در تاریخ 13 آگوست، صفحه پشتیبانی Gemini به‌روزرسانی شد و توانایی آن برای ادغام با Assistant Routines مورد تأکید قرار گرفت.

با تنظیم Gemini به عنوان دستیار پیش‌فرض در تلفن همراه شما، می‌توانید از صدای خود برای اجرای یک روال استفاده کنید. با این حال، برخی اقدامات و محرک‌ها همچنان پشتیبانی نمی‌شوند. برای مثال، امکان فعال کردن روال‌ها از طریق دستورات تایپی یا استفاده از محرک‌هایی که در زمان خاصی اجرا می‌شوند، وجود ندارد. همچنین، امکان اجرای اقداماتی مانند پخش موسیقی یا رادیو نیز محدود است.

در مواردی که از Gemini برای اجرای روال‌ها استفاده می‌کنید، اگر یک اقدام یا محرک خاص پشتیبانی نشود، Gemini آن را نادیده می‌گیرد. این محدودیت‌ها شامل مواردی نظیر:

  • محرک‌ها: امکان فعال‌سازی روال‌ها با دستورات تایپی، زمان‌های خاص مانند طلوع یا غروب خورشید یا مکان‌های مشخص، یا استفاده از میانبرهای صفحه اصلی.
  • اقدامات: شامل پخش موسیقی، رادیو یا پادکست؛ اشتراک‌گذاری اطلاعات تناسب اندام و خواب؛ یا اشتراک‌گذاری اشعار و نقل قول‌ها.

لازم به ذکر است که Gemini وظیفه اجرای روال‌ها را به دستیار گوگل می‌سپارد و برای ایجاد یا تغییر روال‌ها باید به تنظیمات Gemini > ویژگی‌های دستیار Google در Gemini > روتین مراجعه کنید.

این به‌روزرسانی یک گام دیگر در جهت تقویت جایگاه Gemini به عنوان یک جایگزین برای دستیار در اندروید است. هرچند که این ویژگی هنوز به طور کامل بهینه نشده است، اما اجرای روال‌های دستیار Google را آسان‌تر می‌کند. این تغییرات درست پیش از عرضه گوشی‌های پیکسل 9 که به صورت پیش‌فرض با Gemini عرضه می‌شوند، انجام شده است.

با اضافه شدن پشتیبانی از Assistant Routines، تنها ویژگی قابل توجهی که هنوز در Gemini گنجانده نشده است، ادغام با سرویس‌های پخش موسیقی، پادکست‌ها و ایستگاه‌های رادیویی شخص ثالث است. گوگل در حال کار بر روی برنامه‌ای برای افزودن Spotify به Gemini است و احتمالاً به زودی شاهد این تغییر نیز خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا