هوش مصنوعیگوشی موبایل

Google Gemini با قابلیت‌های جدید و مکالمات طبیعی‌ تر

در دنیای امروز که هوش مصنوعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است، گوگل با معرفی ویژگی‌های جدید در دستیار هوش مصنوعی خود، گامی مهم به سوی ایجاد مکالمات طبیعی‌تر برداشته است. در رویداد Made by Google، این شرکت از قابلیت‌های تازه‌ای در چت‌بات Gemini خود پرده‌برداری کرد که تجربه کاربران را به سطح جدیدی می‌برد.

یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت چت صوتی جدیدی به نام “Gemini Live” است. این قابلیت که به صورت انحصاری برای کاربران پیشرفته Gemini در دسترس است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با هوش مصنوعی در مکالمات طبیعی شرکت کنند. همانند ویژگی چت صوتی که در ChatGPT با معرفی GPT-4 ارائه شد، Gemini Live نیز تجربه‌ای از مکالمات “یکپارچه” انسانی را فراهم می‌کند که در آن می‌توانید مکالمه را قطع کنید، مکث کنید و سپس ادامه دهید. این قابلیت حتی زمانی که تلفن شما قفل است یا در پس‌زمینه فعال است، نیز کار می‌کند. گوگل برای اولین بار در کنفرانس I/O به این قابلیت اشاره کرد و همچنین توانایی تفسیر ویدیوها در زمان واقعی را نیز مورد بحث قرار داد.

کاربران می‌توانند از میان 10 صدای جدید Gemini با نام‌هایی همچون Ursa و Dipper، یکی را انتخاب کنند. این ویژگی در ابتدا به زبان انگلیسی برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه می‌شود و در هفته‌های آینده پشتیبانی از iOS و زبان‌های دیگر نیز اضافه خواهد شد.

علاوه بر Gemini Live، گوگل بهبودهای بیشتری را برای دستیار هوش مصنوعی خود اعلام کرده است. افزونه‌های جدید برای برنامه‌هایی مانند Keep، Tasks، Utilities و YouTube Music در راه است. همچنین، Gemini قابلیت آگاهی از محتوای نمایش داده‌شده بر روی صفحه شما را به دست آورده است که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات مربوط به محتوای روی صفحه را جستجو کنید یا حتی جزئیاتی مانند مقصد سفر را از ویدیوها استخراج کرده و به Google Maps اضافه کنید.

اگر به دنبال تجربه این ویژگی‌ها هستید، احتمالاً به زودی روی گوشی شما قابل دسترس خواهند بود، هرچند گوگل ممکن است ابتدا این قابلیت‌ها را بر روی گوشی‌های پرچمدار خود عرضه کند. برای دسترسی به این ویژگی‌ها، نیاز به اشتراک Gemini Advanced دارید که به عنوان بخشی از پلن One گوگل با هزینه ماهیانه 19.99 دلار ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا