هوش مصنوعی

کلاهبرداری موزیسین آمریکایی با استفاده از هوش مصنوعی در موسیقی

یک موزیسین اهل کارولینای شمالی به اتهام کلاهبرداری 10 میلیون دلاری از طریق پخش آهنگ‌هایی که توسط هوش مصنوعی تولید شده بودند، توسط دادستان‌های فدرال تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. گفته می‌شود مایکل اسمیت، با کمک چندین همدست و همکاری مدیرعامل یک شرکت موسیقی هوش مصنوعی ناشناس، از سال ۲۰۱۷ از این طریق حق امتیازهای کلاهبرداری را به دست آورده است.

بر اساس کیفرخواستی که دادستان فدرال در منهتن صادر کرده است، مایکل اسمیت، موزیسین ۵۲ ساله، به کلاهبرداری اینترنتی و پولشویی متهم شده است. او با همکاری مدیرعامل یک شرکت هوش مصنوعی و برخی همدستان داخلی و بین‌المللی، میلیون‌ها دلار از این کلاهبرداری به دست آورده و بخشی از این پول‌ها را به شرکت هوش مصنوعی بازگردانده است.

طبق ادعاها، صدها هزار آهنگ تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای، اپل موزیک و یوتیوب موزیک منتشر شده و اسمیت از طریق اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده توانسته است این آهنگ‌ها را به‌طور غیرقانونی به درآمد تبدیل کند.

اسمیت با ایجاد هزاران حساب ربات در پلتفرم‌های استریم، این آهنگ‌ها را به‌طور مداوم پخش می‌کرد و درآمد هنگفتی را به جای هنرمندان واقعی به دست می‌آورد. برای پنهان کردن این فعالیت‌ها، از روش‌های مختلفی همچون استفاده از هویت‌های جعلی و VPN بهره گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا