هوش مصنوعی

OutSystems: چگونه توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی، عقب ماندگی ها را کاهش می دهد؟

OutSystems ممکن است بیشتر به دلیل تخصص پلتفرم توسعه کم کد خود شناخته شود. اما این شرکت به طور پیوسته به سمت تخصص در توسعه نرم افزار به کمک هوش مصنوعی حرکت کرده است – و شباهت بین این دو مشهود است.

در ماه ژوئن، این شرکت از نقشه راه هوش مصنوعی مولد خود با نام رمز «Project Morpheus» با مزایایی از جمله تولید برنامه فوری با استفاده از پیام‌های مکالمه و ویرایشگر برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی که پیشنهاداتی را در سراسر پشته ارائه می‌کند، رونمایی کرد. ماموریت همچنان روشن است: همانطور که پائولو روزادو بنیانگذار و مدیر عامل شرکت می گوید: «بهره وری توسعه دهنده بدون معاوضه».

Project Morpheus، به قول Nuno Carneiro، مدیر محصول OutSystems AI، «نسل بعدی توسعه نرم‌افزار» است. «کاری که ما انجام می‌دهیم ایجاد یک تجربه توسعه کاملاً جدید است، بر اساس این فرض که هوش مصنوعی به شما پیشنهاد می‌دهد. شما مجبور نیستید عملا چیزی را کدنویسی کنید، و هوش مصنوعی به شما پیشنهاد می کند که چه کاری انجام دهید.

outsystems

شما یک تجربه بصری What-You-See-Is-What-You-Get از نظر توسعه نرم افزار دارید که در آن می توانید برنامه را مستقیماً در محیط توسعه خود تغییر دهید. – علاوه بر این، هوش مصنوعی به شما پیشنهاداتی در مورد آنچه که ممکن است بخواهید تغییر دهید به شما می دهد تا نیازی به کدنویسی دستی چیزها نداشته باشید.

به این معناست که هوش مصنوعی به جای آن که کنترلش را به دست بگیرد، برای تغییر دادن وجود دارد. پیشنهاد اصلی این شرکت در فضا تا به امروز، سیستم مربی هوش مصنوعی OutSystems بوده است. از کد، معماری و عملکرد، توسعه‌دهنده کنترل را در دست دارد، اما همیشه یک متخصص در حال تماس در اختیار دارد.

شک و تردید طبیعتاً وجود دارد، همانطور که با ظهور پلتفرم‌های کم‌کد بود. اما اگر قبلاً یک بار اژدها را کشتید، آیا این بار کار آسان‌تر است؟

کارنیرو توضیح می‌دهد: ما همان الگوهایی را می‌بینیم که مردم نسبت به هوش مصنوعی در توسعه نرم‌افزار تردید دارند. ما قبلاً این فرآیند آموزش و نشان دادن ارزش اتوماسیون در توسعه نرم‌افزار را پشت سر گذاشته‌ایم.

اکنون احساس می‌کنیم که در موقعیت خوبی برای انتقال تحول فعلی در صنعت به دلیل ظهور هوش مصنوعی هستیم.

عامل کلیدی این است که پلتفرم OutSystems در برابر برخی از جنبه های کم ارزش تر فناوری هوش مصنوعی محافظت می کند. توهم – جایی که هوش مصنوعی با اطمینان پاسخ نادرست می دهد – و ایجاد کد مملو از آسیب پذیری تنها دو مورد از مشکلاتی هستند که در صورت کنترل کامل می توانند به وجود بیایند.

اینجاست که شباهت‌های بین توسعه نرم‌افزار کم‌کد و با کمک هوش مصنوعی به‌ویژه چشمگیر است. حتی اگر کد توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد، می توانید به صورت بصری بفهمید که چه چیزی می سازید.

راه‌حل‌هایی که در حال حاضر می‌بینیم هنوز این مشکل را حل نمی‌کند.» کارنیرو می‌گوید. از آنجایی که اگر هوش مصنوعی به طور خودکار مجموعه ای از کدها را می نویسد، و فردی که مسئول دیدن کد و ساخت آن است، متوجه نمی شود که پشت آن چه چیزی وجود دارد، این راه حلی برای هیچ سازمان جدی نخواهد بود. کم کد با تجربه توسعه بصری خود این مشکل را حل می کند و سیستم مربی هوش مصنوعی دائماً آسیب پذیری های امنیتی را بررسی می کند، مهم نیست که چه کسی یا چه کسی کد را نوشته است.

نکته اصلی برای کسب و کارها این است که توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی با پلتفرم کد پایین به آنها امکان می دهد پروژه هایی را در هفته ها تکمیل کنند که در غیر این صورت توسعه آنها ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد.

Carneiro یک مثال نظری از شرکتی ارائه می‌کند که می‌خواهد برای یک نرم‌افزار جدید که مدیریت منابع انسانی را به صورت داخلی اثبات می‌کند، اثبات کند. پروژه ای که با OutSystems ممکن است یک هفته طول بکشد. برای پروژه های تحولی گسترده تر، مانند بازسازی کل زنجیره تامین، حداکثر چند ماه طول می کشد.

مزیت دیگری نیز برای شرکت های بزرگتر وجود دارد. کارنیرو می‌گوید: «همچنین مشتریان زیادی را دیده‌ایم که مراکز تعالی را حول توسعه نرم‌افزار کم‌کد می‌سازند و سپس به سازمان‌های خود در سراسر جهان صادر می‌کنند. «استفاده از سیستم راهنمای هوش مصنوعی به این معنی است که آنها می توانند آن را صادر کنند و به سرعت در کل تجارت خود نوآوری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا