هوش مصنوعی

استفاده از مدل‌ های پیشرفته هوش مصنوعی OpenAI در حل مسائل ریاضی و علمی

OpenAI مدل‌های جدید هوش مصنوعی خود را برای مقابله با چالش‌های پیچیده‌تر معرفی کرد

OpenAI به تازگی مدل‌های پیشرفته‌تری از هوش مصنوعی را برای حل مسائل پیچیده‌تر معرفی کرده است. این مدل‌ها می‌توانند مشکلاتی را که پیش‌تر هوش مصنوعی قادر به حل آنها نبود، با موفقیت بیشتری مدیریت کنند. اکنون کاربران می‌توانند از این مدل‌های جدید در ChatGPT و OpenAI API استفاده کنند.

این مدل‌های جدید، تحت نام ، برای بهبود استدلال در زمینه‌هایی مانند علوم، کدنویسی و ریاضیات آموزش داده شده‌اند. اگرچه این مدل‌ها هنوز به اینترنت متصل نیستند و نمی‌توانند اطلاعات فعلی یا تصاویر را تجزیه و تحلیل کنند، اما توانایی‌های آنها در سطح دکترای فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی قرار گرفته است. یکی از نتایج قابل توجه این پیشرفت‌ها، ٨٣ درصد موفقیت در آزمون المپیاد بین‌المللی ریاضیات بود، در حالی که مدل قدیمی‌تر تنها ١٣ درصد موفقیت داشت.

به عنوان مثال، این مدل‌ها می‌توانند داده‌های توالی سلولی را حاشیه‌نویسی کنند، فرمول‌های ریاضی پیچیده را تولید کنند و حتی در اجرای کارهای چند مرحله‌ای کمک کنند. o-mini، ١ یک نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر و سریع‌تر از مدل اصلی نیز برای توسعه‌دهندگان فراهم شده است که می‌توانند از آن در پروژه‌هایی با نیاز به استدلال استفاده کنند.

 OpenAI o1-mini
OpenAI o1-mini

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این مدل‌ها، قابلیت ایمنی پیشرفته است. OpenAI توضیح داده که مدل‌های جدید در مقابل تلاش‌ها برای دور زدن قوانین ایمنی، بهتر عمل می‌کنند. به عنوان مثال، مدل o1 در تست‌های امنیتی پیشرفته، موفق به کسب امتیاز 84 در مقیاس 100 شد، در حالی که GPT-4o تنها امتیاز 22 را به دست آورد.

این مدل‌های جدید اکنون در دسترس کاربران ChatGPT+ و ChatGPT Team قرار دارند و کاربران می‌توانند از مدل‌های o1-preview و o1-mini با محدودیت پیام هفتگی استفاده کنند. ChatGPT Enterprise و ChatGPT Edu نیز از هفته آینده به این مدل‌ها دسترسی خواهند داشت. نسخه رایگان o1-mini هم به زودی در اختیار کاربران رایگان ChatGPT قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا