هوش مصنوعی

راهنمای ساخت چت بات های هوش مصنوعی شخصی سازی شده در Gemini

در حالی که تعداد زیادی چت بات هوش مصنوعی در دسترس هستند، ممکن است همه آن‌ها توانایی رفع نیازهای خاص شما را نداشته باشند. اینجاست که Gemini Gems به کمک می‌آید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا رباتی متناسب با نیازهای تجاری و حرفه‌ای خود بسازید که به خوبی توانایی درک و پاسخ به درخواست‌های شما را دارد. این ربات نه تنها فراتر از تعاملات ساده عمل می‌کند، بلکه تجربیات شخصی‌سازی شده و راهکارهای اختصاصی ارائه می‌دهد.

مزایای ایجاد چت بات سفارشی با Gemini Gems

اگر نیاز به تجزیه و تحلیل موضوعات پیچیده، توسعه مهارت‌های کدنویسی، نوشتن نامه‌های تجاری یا حتی تولید ایده‌های خلاقانه دارید، چت بات‌های سفارشی‌سازی شده گوگل به شما کمک می‌کنند تا این فرایندها را بهینه‌سازی کنید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

Gemini Gems

دسترسی به Gemini Gems ایجاد این چت بات‌ها از طریق دسکتاپ امکان‌پذیر است. با این حال، فعلاً نمی‌توانید از دستگاه‌های آیفون یا اندروید برای ساخت و مدیریت آن‌ها استفاده کنید.

Gemini چیست و چه مزایایی دارد؟

Gemini Gems به شما امکان ایجاد نسخه‌های سفارشی‌شده‌ای از مدل Gemini را برای اهداف خاص می‌دهد. با این قابلیت، می‌توانید دستورالعمل‌ها و توصیفات خاصی را به آن اضافه کنید و یک دستیار هوش مصنوعی تخصصی برای نیازهای خود ایجاد کنید. این ابزار با GPT سفارشی OpenAI رقابت می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد چت بات‌هایی متناسب با نیازهای خود طراحی کنند.

چگونه یک Gemini سفارشی بسازیم؟

چت‌بات‌های آماده گوگل یک نمونه از عملکرد Gemini را نشان می‌دهند، اما ممکن است بخواهید یک چت بات سفارشی برای نیازهای خاص خود طراحی کنید. در اینجا نمونه‌ای از چگونگی ایجاد یک چت‌بات شخصی با استفاده از Gemini Gems آورده شده است:

  1. به وبسایت Gemini بروید و بر روی گزینه Gem Manager کلیک کنید.
  2. بر روی گزینه New Gem کلیک کرده و نام آن را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال: HomeLab Guardian.
  3. دستورالعمل‌های خاص خود را برای این چت‌بات وارد کنید؛ برای مثال:
    • شما یک متخصص در تنظیمات آزمایشگاه خانگی هستید و به من کمک می‌کنید تا داده‌هایم را ایمن نگه دارم.
    • شما به من در حفظ امنیت و حریم خصوصی داده‌هایم کمک می‌کنید.
    • به من در طراحی و اجرای آزمایش‌های پیچیده یاری می‌رسانید.

الزامات استفاده از Gemini Gems

استفاده از قابلیت‌های پیشرفته Gemini Gems فقط برای کاربرانی امکان‌پذیر است که اشتراک پولی Google One AI Premium را داشته باشند. این اشتراک به مبلغ ۲۰ دلار در ماه، علاوه بر دسترسی به Gemini، امکاناتی همچون فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی و دسترسی به هوش مصنوعی پیشرفته در برنامه‌های Workspace را فراهم می‌کند.

امکانات سفارشی‌سازی بیشتر

علاوه بر ساخت چت بات از ابتدا، شما همچنین می‌توانید چت بات‌های آماده گوگل را سفارشی کنید. به سادگی یک Gem آماده را انتخاب کرده و آن را برای نیازهای خود ویرایش کنید. برای مثال، می‌توانید یک چت‌بات کدنویسی یا طوفان فکری ایجاد کنید که به شما در نوشتن کد یا ایده‌پردازی کمک کند.

نتیجه‌گیری

با Gemini Gems، می‌توانید چت بات‌هایی بسازید که دقیقاً بر اساس نیازهای شما عمل کنند. انعطاف‌پذیری این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که از تعاملات هوش مصنوعی بهره‌وری بیشتری ببرید و به نتایج بهتری دست یابید. چت بات‌های سفارشی، دستیاران هوشمندی هستند که می‌توانند به شما در انواع مختلف فعالیت‌ها کمک کنند.

منبع
androidpolice

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا