هوش مصنوعی

برنامه جدید FTC برای هوش مصنوعی مولد

انتقال فناوری حوزه آبخیز می تواند فرصت هایی را برای تازه واردان ایجاد کند تا رهبران بازار را به چالش بکشند. این تغییرات پارادایم نادر نحوه رقابت شرکت ها برای مشتریان و منابع را دوباره تعریف می کند. ظهور هوش مصنوعی مولد (AI) نمونه‌ای اساسی از این است که چگونه نوآوری می‌تواند بر اساس نحوه واکنش بازارها و تنظیم‌کننده‌ها، شرکت‌های مستقر را مختل یا تثبیت کند.

هوش مصنوعی مولد از مدل های عظیمی استفاده می کند که بر روی مجموعه داده های غنی و متنوع آموزش دیده اند تا محتوای جدید ایجاد کنند. این ابزار انقلابی نحوه تعامل کسب‌وکارها با مشتریان، رقبا و شرکای خود را تغییر می‌دهد و فرصت‌های عظیم و ریسک بزرگی را ایجاد می‌کند.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در حال بررسی اجرای تهاجمی ضد تراست است. اخیراً ارسالی وبلاگ فناوری از سوی کارکنان دفتر رقابت و دفتر فناوری، چندین روش را که می‌تواند باعث دخالت دولت شود، تشریح می‌کند. برای درک ریسک ضد انحصار هنگام رقابت در بازارهایی که بر هوش مصنوعی مولد اثر می‌گذارند، کسب‌وکارها باید خود را با پارامترها و محدودیت‌های چندین تئوری رایج ضد تراست در مورد آسیب آشنا کنند.

شرکت ها اغلب به دنبال حمایت از تامین کنندگان یا مشتریان از طریق معاملات انحصاری هستند. معامله انحصاری لزوماً مشکل ساز نیست و اغلب رقابت را تحریک می کند. اما توافقاتی که یک شرکت را قادر می سازد تا ورودی، کانال توزیع یا بخش مشتری حیاتی را کنترل کند، می تواند نگرانی هایی را ایجاد کند. به عنوان مثال، در مک وان علیه FTC، یک دادگاه فدرال یک قرارداد معامله انحصاری را محکوم کرد که رقبا را از “توزیع کافی برای دستیابی به مقیاس کارآمد، در نتیجه افزایش هزینه ها و کاهش یا جلوگیری از ورود موثر” محکوم کرد.

استارت‌آپ‌های مولد هوش مصنوعی باید خود را با پارامترها و محدودیت‌های چندین تئوری رایج ضد انحصار آسیب آشنا کنند.

در زمینه هوش مصنوعی مولد، FTC قرار گرفتن در معرض ضد انحصار را پیش‌بینی می‌کند که در آن «شرکت‌های متصدی که هم خدمات محاسباتی و هم محصولات هوش مصنوعی مولد را ارائه می‌کنند» از چنین ترتیباتی برای تبعیض علیه تازه واردان استفاده می‌کنند. به نظر می رسد FTC آماده بررسی دقیق معاملات انحصاری مربوط به منابع محاسباتی، مانند واحدهای پردازش گرافیکی است که کلید رقابت برای بازارهای هوش مصنوعی مولد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا