هوش مصنوعی

عصای سفید هوشمند WeWALK

WeWalk، یک استارت‌آپ مستقر در بریتانیا است که «عصای هوشمند» را برای افراد کم بینا توسعه می‌دهد.

فهرست مطالب

این عصا که حدود 600 دلار قیمت دارد، می تواند موانع فیزیکی موجود در پیاده رو را تشخیص دهد و از طریق ارتعاشات و صداها به کاربر هشدار دهد، در حالی که ادغام برنامه، ناوبری گام به گام را نیز امکان پذیر می کند.

با سرعت روزافزون، و WeWalk به دنبال تقویت محصول خود با هوشمندهای بینایی کامپیوتری است که با مشارکت امپریال کالج لندن و موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا ( (RNIB توسعه یافته است.

حمایت بصری

در حالی که هنوز دقیقاً مشخص نیست که این چه چیزی را شامل می شود، هدف نهایی ساخت چیزی است که بتواند علائم جاده را بخواند، یا به کاربر بگوید چه عددی در جلوی اتوبوس وجود دارد، یا حتی یک شی خاص در مسیر آنها چیست.

عصای هوشمند WeWALK

ژان مارک فغالی، سرپرست تحقیق و توسعه WeWalk به TechCrunch توضیح داد: «ما قصد داریم کارایی حسگر و مقرون به صرفه بودن را به حداکثر برسانیم و در صورت لزوم از حسگر گوشی هوشمند استفاده کنیم. ما همچنین در حال بررسی آخرین فناوری هستیم تا مشخص کنیم که چه چیزی در عوامل مختلف شکل ممکن است.”

به گفته فغالی، این ابتکار همچنین می تواند از شراکت موجود WeWalk با مایکروسافت به عنوان بخشی از برنامه هوش مصنوعی برای دسترسی بهره مند شود و ممکن است به ادغام عمیق تر با اپلیکیشن Seeing AI مایکروسافت یا Azure ML منجر شود.

فغالی گفته است: “RNIB از تست کاربر پشتیبانی می کند و اطمینان می دهد که طرح های ما انسان محور هستند.” امپریال کالج از الگوریتم‌های حسگر اساسی پشتیبانی می‌کند. ما محصولی را تصور می کنیم که می تواند به طور محتاطانه متصل شود و حسگرهای آن وسیع ترین میدان دید را بدون ایجاد مانع در حرکت معمولی کاربر فراهم کند. سپس به مکانیسم‌های بازخورد متفاوتی از جمله شنیداری و لمسی نگاه می‌کنیم تا اطلاعات لازم برای تحرک ایمن کاربر را مطلع کنیم.”

با این حال، هنوز مدتی باقی مانده است، به همراه برنامه‌هایی که برای عرضه به بازار تا سال 2024 برنامه‌ریزی شده است، اما این شرکت اعلام کرده است که در حال آزمایش دوربین و عملکرد کمک‌های انسانی از راه دور در برنامه تلفن همراه WeWalk است و از این به عنوان یک “صفحه طراحی” برای اضافه کردن ابزارهای بینایی کامپیوتر بیشتر در آینده استفاده می‌کند.

این شرکت گفت همچنین قصد دارد از گروه‌های دیگر با ایجاد «کمک‌های حرکتی تطبیقی» مانند عصا یا قاب برای افراد مسن حمایت کند. گوخان مریچلیلر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل WeWalk گفته است: «ما می‌خواهیم کسب‌وکار خود را برای دستیابی به مخاطبان جهانی گسترده‌تر توسعه دهیم و فناوری خود را برای ارائه اطلاعات بهتر و معنادارتر به افراد کم‌بینا، افراد مسن و هر کسی که با چالش‌های حرکتی مواجه است، توسعه دهیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا