خودروهوش مصنوعی

هوش مصنوعی به کمک مسابقات فرمول یک می آید!

حاشیه موفقیت درفرمول 1اغلب به اندازه گیری های کوچکی از زمان و فاصله ختم می شود. رانندگان خطوط دقیقی را می‌دانند که باید در پیچ‌ها برای زمان‌های دور بهینه طی کنند. با این حال، گاهی اوقات، مسابقه‌دهنده‌ها در تلاش برای به دست آوردن مزیت، از محدوده خارج می‌شوند. برای کمک به مقامات برای بررسی اینکه آیا چرخ‌های خودرو کاملاً از خط مرز سفید عبور می‌کنند، F1 یک سیستم هوش مصنوعی را آزمایش می‌کند.

هیئت حاکمه موتوراسپورت،می گویداز فناوری Computer Vision در گرندپری ابوظبی که آخر هفته پایانی است استفاده خواهد کرد. این رویکرد از تجزیه و تحلیل شکل برای تعیین تعداد پیکسل هایی که از خط در لبه مسیر عبور می کنند استفاده می کند.

FIA در حال حاضر قصد ندارد بررسی های نقض محدودیت های مسیر را به طور کامل خودکار کند. بلکه می‌خواهد تعداد نقض‌های بالقوه قوانینی را که برای بررسی دستی به مقامات ارسال می‌شود، کاهش دهد.

مانندرویترزتوجه داشته باشید، جایزه بزرگ اتریش در ماه ژوئیه شاهد چهار نفر بود که باید حدود 1200 تخلف احتمالی را بررسی کنند. پس از اینکه برخی از موارد نقض محدودیت پیست در گرندپری ایالات متحده در اکتبر بدون مجازات ماندند، مقامات اذعان کردند که باید رویکرد جدیدی پیدا کنند. وارد کامپیوتر ویژن شوید.

این فناوری در پزشکی برای کمک به بررسی داده های غربالگری سرطان استفاده شده است. “آنها نمی خواهند از کامپیوتر ویژن برای تشخیص سرطان استفاده کنند، کاری که می خواهند انجام دهند این است که از آن برای بیرون انداختن 80 درصد مواردی که به وضوح سرطان وجود ندارد استفاده کنند تا به افراد آموزش دیده زمان بیشتری بدهند تا سرطان را تشخیص دهند. به 20 درصد نگاه کنید. و این همان چیزی است که ما هدف آن هستیم.»

FIA امیدوار است تعداد تخلفات احتمالی را که مقامات به صورت دستی بررسی می کنند به حدود 50 مورد در هر مسابقه کاهش دهد. مالیون گفت، هدف «حذف مواردی است که به وضوح نیازی به بررسی انسانی ندارند».

در حالی که FIA برای برقراری تماس‌های مسابقه به این زودی کاملاً به هوش مصنوعی متکی نخواهد بود، مالیون انتظار دارد که در نهایت این اتفاق بیفتد. “من بارها گفته ام که انسان در حال حاضر در مناطق خاصی پیروز می شود. ممکن است در حال حاضر چنین باشد، اما ما احساس می کنیم که در نهایت، سیستم های پلیس خودکار زمان واقعی راه رو به جلو هستند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا