هوش مصنوعی

آمازون از هوش مصنوعی اختصاصی خود “Titan” رونمایی کرد

آمازون با انتشار مدل هوش مصنوعی متن به تصویر خود تایتان به رقابت تولید تصویر هوش مصنوعی می پیوندد. در کنفرانس AWS re:Invent اعلام شد، Titan Image Generator می‌تواند «تصاویر واقعی و با کیفیت استودیویی» ایجاد کند و قرار است نرده‌های محافظ در برابر سمیت و سوگیری داشته باشد. Titan یک برنامه یا وب‌سایت مستقل نیست، بلکه ابزاری است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آن، تولیدکننده‌های تصویر خود را با استفاده از این مدل بسازند. برای استفاده از آن، توسعه دهندگان نیاز به دسترسی به Amazon Bedrock دارند.

سوامی سیواسوبرامانیان، معاون پایگاه داده، تجزیه و تحلیل و یادگیری ماشین AWS، پیش نمایش Titan Image Generator را در خلال سخنرانی اصلی خود انجام داد و به توانایی این مدل در ایجاد نه تنها یک تصویر از زبان طبیعی، بلکه تغییر پس زمینه اشاره کرد. هدف آن مستقیماً مخاطبان سازمانی است، به‌جای تمرکز بیشتر مصرف‌کننده‌ای از تولیدکنندگان تصویر شناخته‌شده موجود مانند DALL-E OpenAI.

تمام تصاویر Titan Image Generator به طور خودکار شامل آنچه آمازون گفته است واترمارک نامرئی است. واسی فیلومین، معاون هوش مصنوعی مولد در AWS، به The Verge گفت که این بخشی از تعهدات داوطلبانه ای است که آمازون در ماه جولای با کاخ سفید امضا کرد .

فیلومین در مصاحبه‌ای گفت: «ما راهی برای علامت‌گذاری تصویری به‌عنوان ایجاد شده با هوش مصنوعی و به‌طور خاص با Titan Image Generator می‌خواستیم که با تصویر تداخلی نداشته باشد، تاخیر نداشته باشد و نتوان آن را برش داد یا فشرده کرد.

او اضافه کرد که واترمارک به ابرداده فایل محدود نمی شود.

با این حال، موضوع با نحوه شناسایی واترمارک نامرئی همراه است. آمازون یک API ایجاد کرد که افراد می توانند به آن متصل شوند و سپس تصویر را تغذیه کنند تا منشأ تصویر را بررسی کنند. فیلومین گفت که این از روی طراحی است. به هر حال، Titan یک محصول نهایی نیست، بلکه یک مدل است، بنابراین توسعه دهندگانی که با Titan Image Generator ساخته می‌شوند، نحوه ارائه این اطلاعات را به کاربران انتخاب می‌کنند.

واترمارک یا شناسایی محتوا به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی، بخش کلیدی دستور اجرایی دولت بایدن در مورد هوش مصنوعی است . برای رفع این مشکل، شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و ادوبی سیستم اعتبار محتوا را که توسط ائتلاف منشأ و اعتبار محتوا (C2PA) توسعه یافته است، به کار گرفتند. Adobe با ایجاد نمادی برای علامت گذاری اعتبار محتوا در محتوای تصویر و ویدیو، این کار را بیشتر می کند.

Sivasubramanian همچنین در دسترس بودن کلی مدل‌های Titan را اعلام کرد: Titan Text Lite، مدل کوچک‌تری که برای کارهای تولید متن سبک‌تر مانند کپی‌رایتینگ استفاده می‌شود. و Text Express، که برای استفاده های بزرگتر مانند برنامه های چت مکالمه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا