هوش مصنوعی

سم آلتمن اخراج شده مجدد به OpenAI بازگشت

فیلومین در مصاحبه‌ای گفت: ما راهی برای علامت‌گذاری تصویری به‌عنوان ایجاد شده با هوش مصنوعی و به‌طور خاص با Titan Image Generator می‌خواستیم که با تصویر تداخلی نداشته باشد، تاخیر نداشته باشد و نتوان آن را برش داد یا فشرده کرد.

با این حال، موضوع با نحوه شناسایی واترمارک نامرئی همراه است. آمازون یک API ایجاد کرد که افراد می توانند به آن متصل شوند و سپس تصویر را تغذیه کنند تا منشأ تصویر را بررسی کنند. فیلومین گفت که این از روی طراحی است. به هر حال، Titan یک محصول نهایی نیست، بلکه یک مدل است، بنابراین توسعه دهندگانی که با Titan Image Generator ساخته می‌شوند، نحوه ارائه این اطلاعات را به کاربران انتخاب می‌کنند.

واترمارک یا شناسایی محتوا به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی، بخش کلیدی دستور اجرایی دولت بایدن در مسام آلتمن امروز در یادداشتی از شرکت بازگشت رسمی خود را به عنوان مدیرعامل OpenAI نشان داد که تغییرات در هیئت مدیره شرکت از جمله یک صندلی جدید بدون رای برای سرمایه گذار اصلی استارت آپ، مایکروسافت را تایید کرد.

آلتمن در یادداشتی که برای کارکنان ارسال شد و در وبلاگ OpenAI به اشتراک گذاشته شد ، هرج و مرج دو هفته گذشته را ترسیم کرد که ناشی از از دست دادن اعتماد هیئت مدیره به مدیر عامل آنها بود ، که طی آن تقریباً تمام کارکنان شرکت تهدید به استعفا کردند . انعطاف پذیری استارت آپ به جای نشانه ای از بی ثباتی.

آلتمن نوشت: «شما برای همدیگر، این شرکت و مأموریت ما محکم ایستادید. یکی از مهم‌ترین چیزها برای تیمی که [هوش عمومی مصنوعی] را با خیال راحت می‌سازد، توانایی مدیریت موقعیت‌های استرس‌زا و نامطمئن، و حفظ قضاوت خوب در سراسر جهان است. امتیازات برتر.”

آلتمن در 17 نوامبر برکنار شد . هیئت مدیره غیرانتفاعی این شرکت گفت که یک بررسی مشورتی به این نتیجه رسیده است که آلتمن «به طور مداوم در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده است». تحت ساختار غیرمعمول OpenAI ، وظیفه هیئت مدیره در برابر ماموریت اصلی و غیرانتفاعی پروژه برای توسعه هوش مصنوعی بود که برای بشریت مفید است، نه برای تجارت شرکت.

هیئت مدیره ای که آلتمن را اخراج کرد شامل دانشمند ارشد شرکت، ایلیا سوتسکور، بود که بعداً از این کار کناره گیری کرد و به کارکنانی پیوست که تهدید کردند در صورت عدم اعاده مجدد آلتمن، کار را ترک خواهند کرد.

آلتمن گفت که هیچ احساس سختی در مورد آن وجود نخواهد داشت، اگرچه یادداشت او در مورد آینده Sutskever سؤالاتی ایجاد کرد.

من ایلیا را دوست دارم و به او احترام می‌گذارم، فکر می‌کنم او چراغ راهنمای میدان و گوهر یک انسان است. آلتمن نوشت: امیدواریم به روابط کاری خود ادامه دهیم و در حال بحث در مورد چگونگی ادامه کارش در OpenAI هستیم. با این حال، آنچه واضح بود این بود که سوتسکور به هیئت مدیره باز نخواهد گشت.

یادداشت آلتمن به کارکنان تأیید کرد که هیئت مدیره کاملاً مرد OpenAI متشکل از وزیر سابق خزانه داری لری سامرز، مدیر عامل Quora، آدام دآنجلو، و مدیر عامل سابق Salesforce، برت تیلور، به همراه تیلور به عنوان رئیس خواهد بود. D’Angelo تنها عضو باقی مانده از هیئت مدیره قبلی است.

اعضای قبلی هیئت مدیره هلن تونر، مدیر CSET، یک اتاق فکر، و تاشا مک کاولی، یک کارآفرین، هر دو استعفا دادند.

ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران OpenAI، در سخنانی در اجلاس DealBook نیویورک تایمز، کمی قبل از اعلام این خبر، نگرانی خود را در مورد آلتمن ابراز کرد و این سوال را مطرح کرد که چرا Sutskever به اخراج او رای داده است.

ماسک گفت: یا این یک چیز جدی بود و ما باید بدانیم چیست، یا این یک چیز جدی نیست و هیئت مدیره باید استعفا دهد.من احساسات متفاوتی در مورد سام دارم، دارم

برای رفع این مشکل، شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و ادوبی سیستم اعتبار محتوا را که توسط ائتلاف منشأ و اعتبار محتوا (C2PA) توسعه یافته است، به کار گرفتند. Adobe با ایجاد نمادی برای علامت گذاری اعتبار محتوا در محتوای تصویر و ویدیو، این کار را بیشتر می کند.

Sivasubramanian همچنین در دسترس بودن کلی مدل‌های Titan را اعلام کرد: Titan Text Lite، مدل کوچک‌تری که برای کارهای تولید متن سبک‌تر مانند کپی‌رایتینگ استفاده می‌شود. و Text Express، که برای استفاده های بزرگتر مانند برنامه های چت مکالمه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا