هوش مصنوعی

Animate Anyone: هوش مصنوعی که می تواند مفهوم ویدیوها را متوجه شود

حتی با وجود اینکه دنیا با دیپ‌ فیک‌ها و خرابی‌ هایی که می‌تواند به بار آورد، کنار بیاید، اکنون، فناوری جدیدی مطرح است که می‌تواند تقریباً هر چیزی را از یک تصویر متحرک کند. Animate Anyone پروژه‌ای است که توسط گروه چندملیتی چینی، موسسه محاسبات هوشمند گروه علی‌بابا، رهبری می‌شود. از این فناوری می توان برای متحرک سازی هر تصویری استفاده کرد تا آن را به هر شکلی که می خواهد حرکت دهد.

قابلیت جدید بی‌سابقه است زیرا اکنون می‌توان یک تصویر ساده را به هر شکلی که بخواهد متحرک کرد. این به ویژه نگران‌کننده است، زیرا در اکثر ویدیوهای موجود در اینترنت، کاربران تمایل دارند جزئیاتی را که ممکن است نشان‌دهنده تقلبی بودن تصویر است نادیده بگیرند. کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که اگر این مدل با دقت مورد استفاده قرار نگیرد، می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

در سطرهای آغازین تحقیق پیش از چاپ آمده است: « انیمیشن کاراکتر وظیفه ای است برای متحرک کردن تصاویر شخصیت منبع به ویدیوهای واقع گرایانه با توجه به توالی پوسچر دلخواه، که کاربردهای بالقوه زیادی مانند
خرده فروشی آنلاین، ویدیوهای سرگرمی، خلق هنری و شخصیت مجازی دارد. مقاله، «هر کسی را متحرک کنید: ترکیب تصویر به ویدیوی سازگار و قابل کنترل برای انیمیشن شخصیت».

Animate Anyone

Animate Anyone چگونه کار می کند؟

مدلی مانند Animate Anyone با استخراج جزئیاتی مانند الگوها، ویژگی های صورت و حتی ژست شخص در تصویر کار می کند. بر اساس این جزئیات، مجموعه ای از تصاویر ایجاد می شود که در آن جزئیات بر روی حالت های مختلف نگاشت می شوند. اینها بعداً با حرکت ضبط می شوند یا از ویدیوی دیگری استخراج می شوند. اگرچه برخی از مدل های مشابه قبلی به نظر می رسید که قادر به انجام این کار هستند، اما بدون مشکل نبودند.

بر اساس گزارش‌ها، توهم یکی از مشکلات بود، زیرا انتظار می‌رفت که این مدل جزئیات جزئی مانند حرکت مو یا لباس را در زمانی که شخص در حال حرکت است ایجاد کند. پیچیدگی این فرآیند منجر به تصاویر بصری عجیبی شد که منجر به ویدیوهایی شد که قانع کننده نبودند. صرف نظر از محدودیت های اولیه، به نظر می رسد Animate Anyone یک مدل بهبود یافته است، با این حال، حداقل هنوز کامل نیست.

به گفته محققان، “Animate Anyone به عنوان یک روش اساسی عمل می کند، با پتانسیل برای گسترش آینده در برنامه های مختلف تصویر به ویدئو”.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا