هوش مصنوعی

قابلیت Copilot ویندوز مایکروسافت هوشمندتر می شود

سال 2023 رو به پایان است اما هنوز زمان زیادی برای اخبار بیشتر در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که چت بات هوش مصنوعی Copilot خود با آخرین مدل شرکت OpenAI یعنی GPT-4 Turbo، و تولید کننده تصویر DALL-E 3، از جمله ارتقاءهای دیگر، ادغام می‌شود.

این باید به طور چشمگیری عملکرد کلی سرویس را بهبود بخشد، درست در زمان یک سالگی/تولد آن. اول از همه، آخرین و بهترین مدل زبانی بزرگ OpenAI با این سرویس همراه شد. ادغام GPT-4 Turbo به کاربران Copilot این امکان را می‌دهد تا با کارهای پیچیده‌ای که باعث می‌شود تکرارهای قبلی نرم‌افزار به جنون تبدیل شوند، مقابله کنند.

نسل گذشته فقط 50 صفحه متن را به عنوان ورودی داده مجاز می‌کرد، در حالی که GPT-4 Turbo حداکثر 300 صفحه را می‌پذیرد. پاسخ‌های معنی دارتر به پرس‌و‌جوها هم داده خواهد شد. مایکروسافت سرمایه‌گذاری بزرگی در OpenAI داشته و بنابراین عجیب نیست جدیدترین مدل‌های زبانی این شرکت بزرگ هوش مصنوعی را در محصولات مایکروسافت به صورت ادغام شده شاهد باشیم.

 

قابلیت Copilot ویندوز مایکروسافت هوشمندتر می شود

 

ادغام در حال حاضر توسط کاربران منتخب در حال آزمایش است و در چند هفته آینده در دسترس خواهد بود. همچنین با جدیدترین مدل DALL-E 3 ادغام شده است. این چت بات تصاویری با کیفیت بالاتر از همیشه تولید می‌کند و مهمتر از آن، دقت بیشتری را در نظر می‌گیرد. به عبارت دیگر، تصویر باید اغلب با درخواست مطابقت داشته باشد. این ابزار در حال حاضر برای کاربران Copilot در دسترس است.

OpenAI در هفته‌های گذشته حاشیه‌های بسیاری داشت به شکلی سم آلتمن مدیرعامل این شرکت اخراج شد و مدتی بعد با درخواست هیئت مدیره به سمت خود بازگشت. باید دید آیا ادامه مدیریت آلتمن بر OpenAI موجب موفقیت بیشتر این شرکت خواهد شد یا خیر. قابلیت چت بات هوش مصنوعی Copilot در حال حاضر برای کاربران ویندوز 11 فعال بوده و بزودی به ویندوز 10 می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا