بانک و بیمه و بورس

تسهیلات جدید پست بانک ایران: وام قرض الحسنه تا سقف ۷٫۵ میلیارد ریال در طرح “رحمت ۲”

پست بانک ایران در طرح تسهیلاتی “رحمت ۲” به افراد واجد شرایط تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ارائه می‌دهد. این مبلغ برای اشخاص حقوقی تا ۷٫۵ میلیارد ریال قابل افزایش است.

برای دریافت وام رحمت پست بانک، متقاضیان باید ضامن رسمی با امکان کسر از حقوق ارائه کنند. همچنین بانک باید از عدم بدهی و نداشتن سابقه چک برگشتی متقاضیان اطمینان حاصل کند.

این وام قرض‌الحسنه بوده و تنها چهار درصد کارمزد برای آن در نظر گرفته شده است. متقاضیان باید حداقل ۱۰۰ میلیون ریال در حساب قرض‌الحسنه خود سپرده‌گذاری کنند که این مبلغ در بانک مسدود نخواهد شد.

وام قرض‌الحسنه تا سقف ۷٫۵ میلیارد ریال در طرح "رحمت ۲"

میزان وام نسبت به میانگین سپرده از ۷ درصد تا ۳۰۰ درصد متغیر است. سقف وام برای اشخاص حقیقی ۳ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی ۷٫۵ میلیارد ریال تعیین شده است. دوره بازپرداخت نیز بسته به مدت سپرده‌گذاری و انتخاب وام‌گیرنده، بین ۶ تا ۶۰ ماه متفاوت است.

نسبت تسهیلات به میانگین سپرده بر اساس مدت سپرده‌گذاری و دوره بازپرداخت اقساط مشخص می‌شود که در جدول زیر نمایش داده شده است.

در صورت دریافت وام ۳ میلیارد ریالی و بازپرداخت در مدت ۶۰ ماه، مبلغ هر قسط ماهانه پنج میلیون و ۴۵۴ هزار تومان خواهد بود. در نهایت، وام‌گیرنده مجموعاً ۳۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بانک بازپرداخت خواهد کرد. همچنین، ۲۰۰ هزار تومان هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی نیز توسط وام‌گیرنده پرداخت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا