خودرو

اپل ظاهراً عرضه خودروی الکتریکی شایعه شده خود را عقب انداخت

اپل در تلاش برای عرضه یک وسیله نقلیه برقی است. در حالی که تایتان فناوری در مورد سرمایه‌گذاری خودرویی خود که به عنوان پروژه تایتان شناخته می‌شود، پوشش محرمانه‌ای را حفظ کرده، اما این پروژه دست خوش تحولاتی است.

این پروژه که سالانه حدود 1 میلیارد دلار هزینه دارد، با چشم اندازهای بزرگ شروع شد. در ابتدا، اپل هدف خود را بر روی ایجاد یک وسیله نقلیه الکتریکی کاملاً خودران، به طور بالقوه حتی یک رباتاکسی قرار داد. این جاه طلبی باعث شد که آنها استعدادهای برتر در بخش خودرو و باتری، از جمله کارمندان سابق تسلا را جذب کنند.

با این حال، مسیر نوآوری اغلب مملو از چالش است. هجوم اپل به سمت خودروهای الکتریکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به گفته بلومبرگ، این شرکت مجبور شده چندین بار اهداف خود را مجدداً تنظیم کند. به نظر می‌رسد آخرین محور، تغییری از یک وسیله نقلیه کاملاً خودران به وسیله‌ای است که در بزرگراه‌ها کمک می‌کند، اما همچنان نیازمند توجه و مداخله انسانی است.

اپل ظاهراً عرضه خودروی الکتریکی شایعه شده خود را عقب انداخت

این تغییر جهت قابل توجه بوده و این نشان دهنده کاهش جاه طلبی‌ها است و پیشنهاد اپل را با سیستم‌های کروز کنترل پیشرفته موجود که در خودروهای تسلا و جنرال موتورز دیده می‌شود، نزدیک‌تر می‌کند. با توجه به پیچیدگی‌های بسیار زیاد و ملاحظات ایمنی موجود در ایجاد یک وسیله نقلیه کاملاً خودران، تصمیم برای تنظیم دید آنها ممکن است به عنوان یک حرکت عملی تلقی شود.

علاوه بر این، جدول زمانی اپل برای عرضه خودروی برقی خود تا سال 2028 به تعویق افتاده است، یعنی تاخیری نسبت به هدف اولیه خود در سال 2026. این به تعویق افتادن می‌تواند بازتابی از ماهیت پیچیده و پرهزینه نوآوری خودرو باشد. بر اساس گزارش‌ها، رهبری شرکت در یک دوراهی قرار دارد و به این فکر می‌کند که اگر این مسیر جدید به نتیجه نرسد، به سرمایه‌گذاری منابع در پروژه ادامه دهد یا ضررهای خود را کاهش دهد.

در زمینه گسترده‌تر، تلاش اپل در زمانی انجام می‌شود که بازار خودروهای الکتریکی در حال رونق است. با توجه به اینکه تسلا رهبری شرکت‌های فناوری مانند سونی و آلفابت Waymo را بر عهده دارد، رقابت بسیار شدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا