خودرو

پورشه ماکان با قلب الکتریکی معرفی شد

پورشه به‌تازگی از شاسی‌بلند تمام الکتریکی جدید ماکان رونمایی کرد، پس از آن که سال گذشته کمی شایعاتی منتشر شد، در نهایت این مدل نمایان شده است. همراه با فاش شدن، این شرکت مشخصات، اطلاعات قیمت و تاریخ تقریبی عرضه را حذف کرد.

به نظر می‌رسد این رقیب مستقیم برای مدل‌هایی مانند I-Pace جگوار و Polestar 4 باشد. برای این منظور، این یک وسیله نقلیه مجهز است. اول و مهمتر از همه، باتری در نقطه‌ای است که اجازه می‌دهد تا با یک بار شارژ بتوان 600 کیلومتر حرکت کرد. این خودرو در دو نوع عرضه می‌شود: Macan 4 با قدرت 397 اسب بخار و Macan Turbo با 621 اسب بخار.

پورشه ماکان با قلب الکتریکی معرفی شد

این شرکت وعده 600 اسب بخار قدرت را داده و به نظر می‌رسد حداقل با توربو آن را تحویل دهد. شایان ذکر است که برد در اینجا از خودروی محبوب Porsche Taycan EV کمتر است، اگرچه این مدل برای سرعت و نه مسافت ساخته شد.

در فضای داخلی، EV Macan دارای سه نمایشگر دیجیتال به عنوان بخشی از یک سیستم اطلاعات سرگرمی قوی است. یک کلاستر منحنی استاندارد 12.6 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 11 اینچی وجود دارد. این خودرو همچنین یک صفحه نمایش لمسی 11 اینچی دیگر را برای مسافران ارائه می‌دهد تا به آنها امکان پخش محتوا و تنظیم کنترل‌ها را بدهد. کل پلتفرم از دستیار صوتی اختصاصی پورشه که بر روی سیستم عامل Android Automotive ساخته شده ، پشتیبانی می‌شود. حتی یک فروشگاه برنامه اختصاصی نیز وجود دارد که به نام Porsche App Center نامیده می‌شود.

شما همچنین متوجه یک نمای بیرونی ساده خواهید شد که در مقایسه با مدل‌های قبلی Macan بسیار شیک به نظر می‌رسد. در عقب حتی یک اسپویلر جمع شونده وجود دارد که به طور خودکار موقعیت را برای افزایش نیروی رو به پایین تنظیم می‌کند. موتور جلو توسط بوش توسعه داده شد، اما موتور عقب در مرکز تولید پورشه در Zuffenhausen، آلمان ساخته شد.

پورشه ماکان با قلب الکتریکی معرفی شد

همچنین یک سیستم مدیریت کشش جدید با کنترل الکترونیکی وجود دارد که پورشه می‌گوید تا پنج برابر سریع‌تر از سیستم چهار چرخ محرک ماکان بنزینی موجود است. این خودرو همچنین دارای سیستم Torque Vectoring Plus پورشه برای بهبود رفتار فرمان است.

پورشه Macan EV که دیگر E-Macan نامیده نمی‌شود، تا سال آینده در کنار نسخه بنزینی فروخته می‌شود و در آن زمان شرکت مدل OG را کنار خواهد گذاشت. این بخشی از وعده این شرکت برای انتقال 80 درصد از فروش جهانی به خودروهای الکتریکی تا سال 2030 است.

پورشه باید این خودرو را تا پایان سال روانه بازار کند، اگرچه در ابتدا قرار بود سال 2023 معرفی شود، بنابراین باید ببینیم. طبق گفته اتوکار، شاسی بلند الکتریکی ماکان برای مدل استاندارد 88600 دلار و برای توربو 120000 دلار قیمت خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا