خودرو

تویوتا در سال 2023 رکورد فروش خودرو در اروپا را به ثبت رساند

همانطور که Motor1 گزارش می‌دهد، تویوتا در سال 2023 رکورد فروش خودرو در اروپا را به ثبت رساند، با رقم 1,173,419 دستگاه (شامل خودروهای لکسوس). محبوب‌ترین خودروی این برند کراس اوور یاریس کراس بود که 185569 دستگاه از آن به فروش رساند.

تویوتا کرولا با فروش 166925 خودرو در رده دوم قرار دارد و کراس اوور کامپکت تویوتا CH-R در جایگاه سوم قرار دارد. اما آمار فروش جالب‌تر است، خودروی اسپرت اقتصادی تویوتا GR86 از پریوس هیبریدی پیشی گرفته و اروپایی‌ها بیش از 4041 خودرو GR86 در مقابل 2755 پریوس خریدند. در حالی که پریوس به اندازه ایالات متحده در اروپا موفق نبود، اما همچنان بسیار محبوب بود و مطمئناً از GR86 محبوب‌تر.

دلیل چنین تقاضایی برای GR86 چیست؟ Motor1 معتقد است که دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اولاً، پریوس در اروپا بزرگ‌ترین محدوده موتور را ندارد، به عنوان مثال، هیبریدی معمولی وجود ندارد، تنها یک هیبرید پلاگین ارائه می‌شود. ثانیا، تحویل پریوس جدید به مشتریان در اوایل سال 2023 آغاز نمی‌شود. در نهایت، سومین دلیل احتمالی محبوبیت GR86 خروج قریب الوقوع آن از بازار است، فروش این مدل در اروپا در پایان سال 2024 متوقف می‌شود.

تویوتا در سال 2023 رکورد فروش خودرو در اروپا را به ثبت رساند

احتمالاً اروپایی‌ها مشتاق خرید خودرو هستند تا زمانی که فرصت هنوز وجود دارد. تویوتا یکی از برندهای پرمخاطب در بازار اروپا بوده که با تنوع محصول توانسته نظر علاقمندان را جلب کند. مشخص نیست آیا این فروش بالا در سال 2024 ادامه دارد خیر.

این برند در تلاش بوده سبد محصول خود را با مدل‌های متنوعی پرسازد و مشخص نیست بزودی چه مدل جدید دیگری رونمایی کند. اما در نمایشگاه‌های بین المللی سال جاری محصولاتی برای رونمایی خواهد داشت. پیشتر نیز چندین مدلی معرفی کرده که توانسته بسیار موردتوجه قرار گیرد و سابقه درخشانی برای خود سازد.

تویوتا یکی از برندهای بزرگ خودروسازی جهان بوده در بازارهای مختلفی حضور داشته و توانست خوش بدرخشد. برای کسب جزئیات بیشتر به سایت این برند مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا