خودرو

هیولای استون مارتین از راه رسید

با گذشت چند هفته پس از معرفی استون مارتین ونتیج GT3، سازنده خودروی مسابقه‌ای ونتیج GT4 را معرفی کرد. استون مارتین می‌گوید ونتیج GT4 تقریباً 80 درصد از عناصر مکانیکی و طراحی خود را با خودروهای جاده‌ای معمولی از جمله شاسی آلومینیومی، موتور، گیربکس و اکثر پنل‌های بدنه مشترک است.

یک بال در عقب، یک اسپلیتر بزرگ در جلو و یک کاپوت با تهویه برای جریان بهتر هوا اضافه شده است. آنها نیروی رو به پایین را افزایش داده و درگ را در مقایسه با مدل معمولی کاهش می‌دهند.

این خودرو به رینگ‌های 18 اینچی مجهز شده در حالی که نسخه جاده‌ای آن به رینگ‌های 21 اینچی مجهز شد. GT4 دارای کمک فنرهای قابل تنظیم و گزینه‌های تنظیم کمبر بیشتری است. هیچ خبری در مورد تغییرات عملکرد موتور 4.0 لیتری V8 توئین توربوشارژر وجود ندارد. توسط یک ECU مسابقه‌ای سفارشی از بوش موتور اسپرت کنترل می‌شود.

هیولای استون مارتین از راه رسید

جالب اینجاست که استون مارتین گیربکس هشت سرعته اتوماتیک را به کار نگرفت. از نظر فنی هنوز هشت دنده داخل آن وجود دارد، اما یک تغییر نرم افزاری دو دنده بالایی را قفل می‌کند و تعویض دنده اتوماتیک را غیرفعال می‌سازد. شش دنده به صورت دستی با استفاده از پدال شیفتر روی فرمان تعویض می‌شود.

بزرگ‌ترین تغییرات مربوط به کابین است که برای مسابقه کاملاً متحول به نظر می‌رسد. نمایشگرهای دیجیتال جایگزین تجهیزات استاندارد می‌شوند و کنسول مرکزی مخملی با ساختار فیبر کربنی کنترل‌های مختلف جایگزین می‌شود. قفسه ایمنی و سیستم‌های اطفای حریق نیز تعبیه شده است.

بیش از 40 دستگاه ونتیج GT4 در سال جاری تولید خواهد شد. این شرکت جزئیات قیمت را اعلام نکرده و انتظار داریم هر تیراژ بسیار گران قیمت باشد. برند بریتانیایی هر سال نسل جدیدی از خودروهای سوپراسپرت و جذاب خود را معرفی کرده که ویژگی‌های بزرگی ارائه می‌دهند.

احتمالا بزودی باید شاهد معرفی نمونه‌های هیجان انگیز بیشتری باشیم که در راه هستند و رقیب جدی محسوب می‌شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا