خودرو

پروژه خودرو اپل برای تمرکز روی هوش مصنوعی کنسل شد

اپل ظاهراً برنامه‌های خود را برای خودروی الکتریکی مورد انتظار لغو کرده است. در طول سال‌ها، مشخص شد که این برند فعالانه روی فناوری خودران و بیشتر برای خودروی اپل خود کار می‌کرد، اما اکنون به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی موجب بسته شدن این پروژه شد.

این خبر از مارک گورمن بلومبرگ می‌رسد. برنامه‌های جاه‌طلبانه غول کوپرتینویی در ماه‌های گذشته با مشکلاتی مواجه شده بود، اما به نظر می‌رسید که کار قوی پیش می‌رفت. اما در اوایل این هفته، یک اطلاعیه غافلگیرکننده تقریباً 2000 کارمند را شوکه کرد، زیرا جف ویلیامز، مدیر عملیاتی و معاون رئیس جمهور که پروژه را نادیده می‌گرفت، کوین لینچ خبر لغو شدن Apple Car را به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش‌ها، افرادی که روی پروژه خودرو کار می‌کنند و بخشی از SPG (گروه پروژه‌های ویژه) بودند، به حوزه امیدوارکننده دیگری منتقل می‌شوند که هوش مصنوعی است. زمان اعلام این خبر مطابق با تقاضای پررونق برای هوش مصنوعی و رشد گسترده آن در سال گذشته است. این گزارش ادعا می‌کند که این تیم اکنون روی هوش مصنوعی مولد کار خواهد کرد. SPG متشکل از مهندسان و طراحان وسایل نقلیه است، بنابراین سرنوشت آنها نامشخص بوده، اما ممکن است مشکلاتی در اطراف وجود داشته باشد.

پروژه خودرو اپل برای تمرکز روی هوش مصنوعی کنسل شد

اگر این گزارش درست باشد، پروژه تایتان به نفع هوش مصنوعی کنسل شده است. این کاملاً تعجب آور نیست زیرا بازار خودروهای الکتریکی چندان جذاب نبوده و خودروسازان در حال حاضر با مشکلاتی در تولید و کاهش تقاضا روبه‌رو هستند. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر این هنوز تنها پیش بینی است، بنابراین باید منتظر ماند تا رسما اخباری از سوی اپل منتشر شود.

تا زمانی که اپل خود رسما این خبر را اعلام نکند، مشخص نیست. این شرکت هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را در قالب گوشی و سایر دستگاه‌های دیجیتال معرفی و عرضه می‌کند. پیش بینی شده بزودی اخبار بیشتری ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا