خودرو

طراحی خودرو آینده اپل بسیار عجیب خواهد بود

مارک گورمن از بلومبرگ گفت که اپل در ابتدا به دنبال قابلیت خودران سطح 5 بود، بدون فرمان یا پدال و نمونه‌های اصلی خودرو اپل شبیه خودروهای اسپرت نبودند، بلکه شبیه به مینی ون بودند.

اپل بر روی به حداکثر رساندن فضای داخلی تمرکز کرده تا محیطی شبیه جت شخصی ایجاد کند. ایده کلی یک رابط مینیمالیستی همراه با صندلی‌هایی بوده که معمولاً در یک جت شخصی یا لیموزین یافت می‌شود. به من گفته شد که در داخل احساس می‌کنید در یک «حباب» قرار گرفته‌اید. این تجسم خودرو می‌تواند به راحتی چهار نفر را در خود جای دهد، با صندلی‌هایی که می‌توانند بین صندلی‌های معمولی، تکیه گاه‌ها و زیرپایی‌ها جابجا شوند.

طراحی خودرو آینده اپل بسیار عجیب خواهد بود

مارک گورمن افزود:

  طراحی اپل در حدود سال 2020 یادآور Canoo Lifestyle Vehicle بود، یک ون آینده‌نگر با لبه‌های گرد، اما دارای شیشه‌های مشکی جت با رنگ قابل تنظیم بود. سانروف تمام شیشه‌ای، بدنه سفید خالص و لاستیک‌هایی با دیواره سفید و مرکز مشکی داشت. جلو و عقب یکسان بودند، بنابراین همیشه احساس می‌کردید که در حال رانندگی به جلو هستید.

طراحی دیگر تقریباً مشابه با فولکس واگن ID Buzz 2017 بود. او اضافه کرد:

«طراحی قبلی که توسط جانی آیو افسانه‌ای طراحی شده بود، شبیه تجسم مدرن مینی ون فولکس واگن دهه 1950 بود. در داخل شرکت به آن “نان رول” می‌گفتند. نسخه دوم توسعه‌ای از این بود و تقریباً مشابه نمونه اولیه فولکس واگن ID Buzz 2017. این طراحی مدت‌ها قبل از اینکه فولکس واگن کانسپت خود را اعلام کند در داخل اپل به نمایش گذاشته شد و شاید تصادفی نباشد. برخی از کارمندان در اواسط دهه 2010 گروه خودروسازی اپل را به مقصد فولکس واگن ترک کردند.

آخرین نسخه کامل به ظاهر ID Buzz بازگشت، اما دربهای کشویی را با درب‌های گالوینگ به سبک تسلا جایگزین کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا