خودرو

شیائومی به دنبال ساخت رقیب تسلا Model Y

شرکت شیائومی هنوز در داستان موفقیت چشمگیر اولین خودروی الکتریکی خود SU7 غوطه ور است. همانطور که قبلاً گزارش داده بودیم، این شرکت تلاش خود را برای توسعه دومین خودروی الکتریکی آغاز کرده است.

گزارش‌های متعددی برای روشن‌تر کردن این واقعیت منتشر شده که غول گوشی‌های هوشمند در حال توسعه یک شاسی‌بلند الکتریکی جمع‌وجور است. بلومبرگ (paywalled) جدیدترین پلتفرم معتبری است که توسعه دومین خودروی الکتریکی شیائومی را برجسته کرده است.

سدان برقی شیائومی SU7 در سال گذشته در چین موفقیت چشمگیری داشت. پس از فاش شدن آن، شیائومی بیش از 50000 سفارش را در 30 دقیقه اول فروش در چین ثبت کرد. شیائومی خودرو گزارش داد که تا 10000 دستگاه از SU7 در 32 روز اول تولید آن ساخته شده است. برند فرعی شیائومی در مسیر تحویل 100000 دستگاه SU7 تا پایان سال قرار دارد.

شیائومی SU7 با یک سیستم اطلاعات سرگرمی قابل توجه متشکل از یک کنسول مرکزی 16.1 اینچی 3K و یک صفحه نمایش 56 اینچی هدآپ ارائه می شود. این مدل همچنین دارای نرم افزار سرگرمی اطلاعاتی مبتنی بر اسنپدراگون با قابلیت های هوش مصنوعی پیشرفته در یادگیری رفتار راننده و سرنشین است. SU7 همچنین یکپارچگی تقریباً عالی با گوشی‌های هوشمند شیائومی و سایر دستگاه‌های هوشمند را برجسته می‌کند.

تسلا به دنبال ساخت رقیب تسلا Model Y

گزارش اخیر بلومبرگ می گوید شیائومی در حال توسعه مدل جدیدی است که شکل یک شاسی بلند جمع و جور را به خود می گیرد. در این گزارش آمده که شیائومی مدل آتی خود را در مقایسه با تسلا مدل Y محک زده و این دیدگاه توسط منابع دیگر نیز بیان شده است. مشخصات کلی، سیستم باتری و فناوری آنبورد که در این مدل ارائه خواهد شد هنوز اعلام نشد. با این حال، انتظار می‌رود که شاسی‌بلند کامپکت جدید شیائومی بر روی جنبه‌های نوآورانه SU7 از جمله معماری سرگرمی اطلاعاتی هیجان‌انگیز آن ساخته شود.

شیائومی همچنان در بازار خودروهای برقی اینچ بالاتر می رود و انتظار دارد با عرضه دومین مدل خود پیشرفت بیشتری داشته باشد. انتظار می رود این مدل تا سال 2025 زودتر عرضه شود، اما انتظار می رود که تاسیسات تولیدی شیائومی فراتر از ظرفیت فعلی 10000 در ماه گسترش یابد. شیائومی در حال برنامه ریزی برای توسعه ای است که می تواند تا 300000 دستگاه در سال عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا