اجتماعیخودرو

افزایش قیمت جریمه، راه کاری برای کاهش تخلفات!

طبق گفته های فرمانده کل نیروی انتظامی ایشان پیشنهاد داده که احتمالاً امکان افزایش قیمت جریمه برای مهار تخلفات در آینده نزدیک ممکن است اتفاق افتد، و از طرف دیگر حوادث رانندگی و تلفات ناشی از تصادفات کاهش میابد.

او اضافه کرد که تجهیزات و لوازم پلیس نیروی انتظامی از جمله دوربین البسه به شرح 20 هزار تا افزایش میابد. البته این 20 هزار دوربین به دو شکل است 8 هزار تا از آن به صورت آنلاین و 12 هزار مورد از آن ها به صورت افلاین توزیع می شود. این شامل تمام پلیس ها از جمله راهور، یگان ویژه، مرزبانان و… هم می شود.

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که باعث بهبود عملکرد پلیس هوشمند است البسه دوربین است. دو مورد از تفاوت های مهم دوربین آنلاین و دوربین آفلاین این است که در لحظه میتوان با دوربین آنلاین از وقایع که پیش می آید خبر دار شود و به هم گزارش دهند. اما دوربین آفلاین از فیلم های در طول مأموریت های قبلی است.

علت افزایش قیمت جریمه

این کار در راستای بهبود ایمنی و ترغیب افراد به رانندگی بی خطر و محتاطانه برای حفظ جان و مال آنهاست طبق پیش بینی های رئیس جمهور این کار باعث کاهش 50 درصدی آمار تصادفات درون شهری و برون شهری می باشد.

علت افزایش قیمت جریمه

البته این یک پیشنهاد بوده و هنوز به رسمیت شناخته نشده این طرح به دولت داده شده و در حال حاضر مورد تأیید نهایی قرار نگرفته است. طبق گفته های پلیس افزایش جریمه بدون شک یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده برای ارتکاب تخلف و کاهش حوادث رانندگی به حساب می آید. البته آمار تخلفات فقط با خرید و افزایش تجهیزات پلیس و افزایش قیمت جریمه کاهش نمی یابد. و یکی دیگر از راهکار ها برای کاهش امار تلفات جانی و مالی افزایش کیفیت خودرو است که باعث می شود کیفیت رانندگی افزایش یاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا