خودرو

خودرو رودستر تسلا پرواز می کند

یک پست اخیر در X (توئیتر سابق) توسط ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، می گوید که تسلا رودستر دارای قابلیت پرواز خواهد بود. اگر این ادعا درست باشد، رودستر مطمئناً مسیری قابل توجه خواهد داشت. ایلان ماسک جزئیات بیشتری را برای حمایت از ادعای خود به اشتراک نگذاشت، اما این موضوع توجه ناظران صنعت را به خود جلب کرده است.

لازم به ذکر است که ایلان ماسک سابقه ای بدنام در طرح ادعاهایی دارد که بعداً معلوم شد نادرست بوده است. با این حال احتمال دارد که تسلا رودستر آینده بسیار سریع باشد. ماسک قبلاً ادعا کرده بود که رودستر قادر به پرواز خواهد بود. انتظار بی پایان برای عرضه تسلا رودستر پس از اولین رونمایی آن بوده است. این خودرو هفت سال پیش در جریان رویداد Semi and Roadster تسلا معرفی شد. رودستر برترین خودروی این برند است که از سال 2020 در لیست عرضه نشده قرار دارد. قرار بود این خودرو جانشین رودستر 2008 باشد که بر اساس پلتفرم Elise ساخته شده بود. رودستر نشانه ورود تسلا به بازار خودروهای الکتریکی بود.

خودرو رودستر تسلا پرواز می کند

تسلا رودستر در ابتدا به عنوان شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت در 1.9 ثانیه مشخص شده بود. این شتاب در آن زمان قابل توجه بود، اما در حال حاضر، چنین نیست. چندین خودروی تسلا و لوسید وجود دارند که عملکرد سرعت بهتری نسبت به 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از 2 ثانیه دارند. علاوه بر این، ابرخودروهای هم رده رودستر می توانند در 1.7 ثانیه به چنین عملکردی دست یابند.

در سال 2021، ایلان ماسک ادعا کرد که تسلا رودستر می تواند در 1.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. یک بسته آپشن اسپیس ایکس که شامل حداکثر 10 پیشران موشک کوچک است که در اطراف خودرو قرار گرفته، به آن کمک می کند. این ویژگی در سال 2018 اعلام شد و اولین باری بود که ماسک ادعا کرد رودستر قادر به پرواز است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می رود رودستر امسال عرضه شود و در سال 2025 وارد تولید. قیمت اولیه رودستر 200000 دلار است اما قیمت فعلی آن توسط تسلا ارائه نشد.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا