خودرو

N Vision 74: خودروی الکتریکی جذاب هیوندای نزدیک به تولید

هیوندای N Vision 74: قدمی نزدیک‌تر به تولید

هیوندای یکی از جذاب‌ترین خودروهای مفهومی خود را به نام N Vision 74 معرفی کرده است که بخشی از برنامه این شرکت برای عرضه ۲۱ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ است.

N Vision 74 یک کوپه با طراحی شیک و زیباست که به عنوان یک “نمونه‌ای از دیدگاه الکتریکی‌سازی با عملکرد بالا” توسط هیوندای در دو سال گذشته معرفی شده است. حالا با توجه به برنامه هیوندای برای عرضه ۲۱ مدل تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰، احتمالاً این خودرو به زودی وارد تولید خواهد شد.

در این برنامه، خودروهای برقی اقتصادی مانند Inster/Casper subcompact، مدل‌های سه‌ردیفه Ioniq 9 که در بازار آمریکا عرضه می‌شوند، خودروهای لوکس Genesis و همچنین مدل‌های با کارایی بالا در نظر گرفته شده‌اند.

N Vision 74: خودروی الکتریکی جذاب هیوندای نزدیک به تولید 2

برای طراحی N Vision 74، هیوندای از کانسپت پونی کوپه ۱۹۷۴ الهام گرفته است که طراحی مشترکی با DMC DeLorean داشت و همچنین از خودروهای مجازی مانند هیوندای N 2025 Vision Gran Turismo الهام گرفته شده است.

ارتباط Vision 74 با این ابرخودرو مجازی شامل یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی هیبریدی است. اما با توجه به عدم اشاره به برنامه‌های هیبریدی در این اعلامیه، ممکن است نسخه نهایی این خودرو متفاوت از آن چیزی باشد که تاکنون دیده‌ایم. به هر حال، هیوندای در دیگر بخش‌های ارائه خود طرح‌هایی برای خودروهای الکتریکی دوربرد (EREV) ارائه کرد که از موتورهای گازی برای شارژ مجدد باتری استفاده می‌کنند و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پیشرانه از جمله ICE، هیبریدی، پلاگین هیبریدی، خودروهای الکتریکی و پیل سوختی هیدروژنی را شامل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا