خودرو

مشخصات و تصاویر سدان جیلی زیکر Geely Zeekr

برند خودروهای برقی چینی روز دوشنبه اعلام کرد اولین مدل سدان جیلی زیکر در نمایشگاه خودرو گوانگژو در تاریخ 17 نوامبر پیش فروش خود را آغاز خواهد کرد. این خودرو با نام 007 قبلا با نام رمز CS1E گزارش شده بود.

بر اساس گزارش های قبلی، چهارمین مدل تحت برند Zeekr با نام Zeekr 007 بر روی شاسی 4865/1900/1450 میلی متر با فاصله بین دو محور 2928 میلی متر ساخته شده است. این بر روی پلت فرم PMA2+ ساخته شده است که از معماری 800 ولت و سیستم تعلیق دو شاخه ای پشتیبانی می کند. این خودروی الکتریکی دارای موتور 204 اسب بخار با گشتاور 350 نیوتن متر است. 0-100 کیلومتر در ساعت 6.5 ثانیه است.

شارژ کامل آن 30 دقیقه طول می کشد. این سدان سایز متوسط ​​برقی دارای سه دستگاه LiDAR و یک تراشه کوالکام اسنپدراگون 8295 است.

مشخصات و تصاویر سدان جیلی زیکر Geely Zeekr

عکس‌های جاسوسی منتشر شده قبلی نشان می‌داد که روکش جلوی خودرو جدید صدف‌شکل است. چراغ‌های روشنایی روز از طراحی مینیمالیستی جدید استفاده کردند. چراغ های جلو دارای چراغ های کم نور و نور بالا هستند. ترمزهای خودرو دارای مجموعه ای از کالیپرهای چهار پیستونی هستند. آینه ها X شکل و بدون حاشیه هستند. دارای دوربین دید فراگیر هستند.

مشخصات و تصاویر سدان جیلی زیکر Geely Zeekr

سیستم تعلیق جلو کوتاه است، در حالی که عقب نسبتاً بلند است و صندوق عقب بزرگ‌تری را ممکن می‌سازد. عقب خودرو لجن است، اما فقط بعد از ستون C. به همین دلیل فضای سر در ردیف دوم باید زیاد باشد. یک دم اردک کوچک بالای چراغ های عقب وجود دارد. چراغ های عقب از یک طراحی نافذ محبوب استفاده می کنند.

مشخصات و تصاویر سدان جیلی زیکر Geely Zeekr

پلتفرم PMA2+ یک شاسی بلند توسط جیلی و ولوو برای خودروهای برقی سایز متوسط ​​و فول است. Polestar و Lotus نیز از این پلت فرم استفاده می کنند. علاوه بر 007، مدل های سوم و چهارم اسمارت و همچنین گلکسی E8 و E9 بر روی پلتفرم PMA2+ در حال توسعه هستند.

Zeekr یک برند خودروی برقی ممتاز است که متعلق به شرکت Geely Automobile Holdings است. این شرکت در سال 2021 تاسیس شد و در زمینه خودروهای الکتریکی تخصص دارد. محصولات Zeekr بر اساس معماری تجربه پایدار (SEA) ساخته شده اند. Zeekr تحویل اولین مدل خود به نام 001 را در اکتبر 2021 آغاز کرد.

عرضه آن شامل سه مدل 001، 009 و X است. این مدل ها در 9 ماه اول سال نزدیک به 80000 دستگاه در خرده فروشی فروخته اند. 001 پرفروش‌ترین مدل بود و تقریباً 70 درصد از خرده‌فروشی این برند را به خود اختصاص داد. 009 و X هر کدام با بیش از 10000 واحد فروش دنبال شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا