خودرو

روباتاکسی بایدو با فرمان قابل جابجایی

آپولو RT6 فضای بیشتری را برای مسافران نوید می دهد.

خودروسازان اغلب مایلند خودروهای خودران مفهومی بدون فرمان را به عرصه نمایش بگذارند، اما بایدو به عرضه این چنین خودرویی در جاده های واقعی نزدیک است. این غول فناوری از رباتاکسی جدید آپولو RT6 با فرمان قابل جابجایی رونمایی کرده است. با این گزینه خدمات اجاره تاکسی می تواند فضای بیشتری را برای مسافران فراهم کند که می‌تواند شامل صندلی‌های اضافی، میز کار یا حتی کنسول‌های بازی باشد.

RT6 به‌طور شگفت‌انگیزی شامل جدیدترین فناوری رانندگی خودران بایدو می‌شود. سیستم سطح 4 (خودرانی کامل در شرایط خاص) در مجموع از 38 حسگر، شامل هشت واحد LiDAR و 12 دوربین، برای حرکت در محیط های متراکم شهری استفاده می کند. این شرکت هیچ اشاره ای به محدوده طراحی تمام الکتریکی نکرده است، اما بی شک کف تخت، درهای کشویی و چراغ های “تعاملی” رفت و آمد لذت بخش تر می کند.

آپولو RT6

این خودرو برای مشاغل در چین هزینه ای معادل 37000 دلار خواهد داشت. قیمت نسبتاً متوسط آن امکان عرضه “ده ها هزار” نمونه از این خودرو را در سراسر چین، برای این شرکت فراهم می کند و آینده ای را متصور است که در آن کرایه های روباتاکسی نصف قیمت سواری های معمولی است. در حالی که این خبر خوبی برای رانندگان تاکسی نیست، اما نشان می‌دهد که خدمات اجاره تاکسی بدون راننده به زودی در کشورها نسبتاً فراگیر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا