خودرو

شاسی بلند کادیلاک Optiq با طراحی رده بالا از راه رسید

شرکت کادیلاک به تازگی از یک شاسی بلند کامپکت الکتریکی جدید رونمایی کرد. Optiq در خط تولید کادیلاک رده پایین‌تر از Lyriq قرار می گیرد و تصاویری که این خودروساز به اشتراک گذاشته نشان می‌دهد که از استایل SUV گران قیمت‌تر بهره می‌برد.

با این حال، ممکن است لازم باشد قبل از خرید کمی صبر کنید، زیرا کادیلاک می‌گوید تا سال 2024 اطلاعات بیشتری در مورد Optiq ارائه خواهد داد. Optiq به کنوانسیون نام‌گذاری کادیلاک برای پایان دادن به نام خودروهای الکتریکی خود با نوعی «IQ» ادامه خواهد داد. علاوه بر Lyriq، نمونه‌های دیگر شامل Escalade IQ و Celestiq می‌شوند.

اگرچه کادیلاک به صراحت این را بیان نکرده Optiq، احتمالاً از پلتفرم باتری Ultium جنرال موتورز استفاده خواهد کرد. Road and Driver پیش بینی کرده از آنجایی که شاسی‌بلند کادیلاک از نظر سایزشبیه به شورولت Equinox EV است، می‌تواند مشخصات مشابهی داشته باشد. Equinox دارای یک موتور الکتریکی 210 اسب بخاری برای سیستم دو چرخ جلو محرک بوده و قدرت 290 اسب بخاری به چهارچرخ منتقل می‌شود. خودرو برد حرکتی 480 کیلومتر بوده که در نوع خود قابل توجه است.

شاسی بلند کادیلاک Optiq با طراحی رده بالا از راه رسید

به لطف عکس‌ها و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از طریق فرآیند تایید خودرو قبل از عرضه به بازار توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور (MIIT) جزئیاتی را که قبلاً درباره نسخه Optiq ایجاده شده برای چین می‌دانیم، فهرست می‌کند. این مدل ظاهراً 189.8 اینچ طول، 75.3 اینچ عرض و 64.6 اینچ ارتفاع دارد. این موجب خواهد شد خودرو حدود 2.5 اینچ باریک‌تر و هفت اینچ کوتاه‌تر از Lyriq (طول) باشد.

مدل چینی با وزن 4.850 پوند با حداکثر سرعت 180 کیلومتر برساعتی مدل سریعی است. این خودرو دارای دو پیکربندی دیفرانسیل جلو، از جمله یک موتور 201 اسب بخاری و یک موتور 241 اسب بخاری است. باید دید برنامه کادیلاک دقیقا چیست و چه زمانی قصد دارد خودرو الکتریکی جدید را روانه بازار کند. حتی جزئیات قیمت و برخی اطلاعات لازم دیگر اعلام نشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا