خودرو

اولین خودروی برقی مجهز به باتری سدیم یونی در چین معرفی شد

تحلیلگران صنعت انتظار دارند باتری‌های یون سدیم در آرایه‌های باتری آینده بسیار مهم باشند. آنها برای ذخیره انرژی ثابت یا تغذیه اسکوترها عالی هستند و گزینه مناسبی برای خودروهای برقی سطح پایه به شمار می‌روند.

در واقع آنها نسبت به باتری‌های LFP (لیتیوم فرو فسفات) ارزان‌تر بوده و در آب و هوای سردتر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. یکی از اشکالات آنها چگالی انرژی کمتر در مقایسه با گزینه‌های دیگر است.

JAC Motors تحت کنترل فولکس واگن از چین اولین خودروی الکتریکی با باتری‌های سدیم یونی را با نام تجاری Yiwei از ژانویه عرضه خواهد کرد. به دلیل چگالی انرژی کمتر از باتری‌های لیتیومی، سلول‌های یون سدیم برای خودروهای سایز کامل ایده‌آل نیستند؛ بنابراین Yiwei یک هاچ بک کوچک چهار در است. CarNewsChina اشاره می‌کند که فولکس واگن 75 درصد از سهام کنترلی JAC Motors و 50 درصد از سهام مادر آن Hui Jianghuai Automobile Group (JAG) را در اختیار دارد.

اولین خودروی برقی مجهز به باتری سدیم یونی در چین معرفی شد

با این حال، 50 درصد دیگر متعلق به دولت است، بنابراین انتظار نداشته باشید که به این زودی شاهد ورود هیچ کدام از آنها به ایالات متحده نباشید. استایل Yiwei جدید نیست. این خودرو در واقع یک خودروی هاچ بک EV سهول E10X است. فولکس واگن برند سهول را در سال 2021 به JAC منتقل کرد، اما JAC در اوایل سال جاری این نام را کنار گذاشت.

در ابتدا، JAC نام تجاری جدید خود را در ماه می با نام Yiwei 3 با باتری سدیم یونی از شرکت سازنده Bejing HiNa Battery معرفی کرد. با این حال، زمانی که Yiwei 3 در ماه ژوئن وارد بازار شد، JAC آن را به محلول سلول لیتیومی تغییر داد. روز پنجشنبه، این خودروساز Yiwei E10X را معرفی کرد و وعده داد تا ژانویه 2024 با باتری‌های سدیم HiNa جدید عرضه شود.

باتری 25 کیلووات ساعتی می‌تواند از 10 تا 80 درصد در حدود 20 دقیقه شارژ شود و برد 252 کیلومتر (157 مایل) دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا