ارز دیجیتال

ارزش بیت کوین از 41 هزار دلار عبور کرد، طوفان در راه است!

در اخباری که طرفداران و دارندگان کریپتو را خوشحال می‌کند اما گیمرها را نگران، بیت کوین دوباره در حال افزایش قیمت است. پس از یک سال وحشتناک یعنی 2022، قیمت بیت کوین به آرامی در طول سال گذشته افزایش یافت و اکنون از سد 45000 دلار عبور کرده است که بالاترین میزان از آوریل 2022 است.

این افزایش سرمایه‌گذاران و خودی‌ها را ترغیب کرد تا پیش‌بینی کنند که قیمت سکه دیجیتال به چه میزان خواهد رسید. یکی معتقد است 500000 دلار دور از ذهن نیست. سال 2022 سال فراموشی بیت کوین بود. از رسیدن به بالاترین رقم تاریخی در حدود 69000 دلار در سال گذشته، در دسامبر 2022 به زیر 17000 دلار رسید که نتیجه سقوط TerraUSD و FTX بود. این به اصطلاح زمستان کریپتو کاهش یک تریلیون دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به دنبال داشت.

قیمت بیت کوین در سال گذشته به آرامی اما مطمئنا افزایش یافت. در سال 2023 بیش از 156 درصد افزایش و اکنون به بیش از 45000 دلار به اوج 21 ماهه رسیده است. این رقم هنوز تا بالاترین حد خود فاصله دارد، اما خوش‌بینی‌های زیادی وجود دارد که قیمت در سال جاری به افزایش خود ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود دو عامل بیت کوین را در سال 2024 حتی بالاتر ببرند. اولین عامل نصف شدن است، رویدادی که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و در آن مقدار بیت کوین اعطا شده به ماینرها به نصف کاهش می‌یابد. ایده این است که به کمیاب شدن بیت کوین و مقاومت در برابر تورم کمک می‌کند. هاوینگ تا زمانی که تمام 21 میلیون بیت کوین استخراج شود ادامه خواهد داشت، احتمالاً در سال 2140 و بر اساس هاوینگ‌های قبلی، انتظار می‌رود قیمت BTC پس از این رویداد افزایش یابد.

ارزش بیت کوین از 41 هزار دلار عبور کرد، طوفان در راه است!

عامل دیگر افزایش احتمال تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) است. علاوه بر اینکه به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد محصولی را خریداری کنند که قیمت بیت کوین را بدون نیاز به نگه داشتن مستقیم ارز ردیابی می‌کند، می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ و در عین حال مشروعیت بخشیدن به سکه کمک کند، مدیر عامل JPMorgan Chase ماه گذشته گفت که رمزارز فقط برای مجرمان مفید است. باید “بسته شود”.

CNBC از منتخبی از مردم درباره پیش‌بینی‌هایشان برای قیمت بیت‌کوین در سال جاری سؤال کرد. جالب است که کمترین رقم از مارک موبیوس همچنان 60000 دلار بوده است. برخی دیگر گفتند 75000 دلار یا 80000 دلار، برخی معتقدند 100000 دلار خواهد بود و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر CoinFund معتقد است که قیمت به 500000 دلار خواهد رسید.

شایان ذکر است که بیشتر این پیش‌بینی‌ها از سوی کسانی در صنعت کریپتو انجام می‌شود که می‌خواهند مردم سرمایه‌گذاری کنند. سال گذشته پیش بینی‌هایی وجود داشت که بیت کوین به 250000 دلار خواهد رسید که مشخصا هرگز اتفاق نیفتاد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا