ارز دیجیتال

خرید کریپتو از طریق کارت اعتباری در کره جنوبی ممنوع می شود

کره جنوبی، علی‌رغم موضع نسبتاً طرفدار کریپتو، در تلاش است تا شیوه‌های تعامل شهروندانش و تعامل با ارزهای دیجیتال را تنظیم کند. کمیسیون خدمات مالی (FSC) کره جنوبی پیشنهاد ممنوعیت خرید ارزهای دیجیتال از طریق کارت‌های اعتباری را دارد.

هدف این است که همچنان حاشیه عناصر بدنام برای سوء استفاده از دارایی‌های رمزنگاری برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی و تامین مالی تروریسم کاهش یابد. از آنجایی که تراکنش‌ها از طریق کریپتو بسیار خصوصی هستند و تا حد زیادی غیرقابل ردیابی، این ارزهای دیجیتال به راحتی توسط مجرمان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند که برای چندین کشور از جمله کره جنوبی یک موضوع نگران کننده است.

FSC در یک پست رسمی گفت:

“نگرانی در مورد خروج غیرقانونی وجوه داخلی به خارج از کشور به دلیل پرداخت‌های کارتی در مبادلات دارایی‌های مجازی خارج از کشور، موجب پولشویی، سفته بازی و تشویق فعالیت‌های سفته بازانه ایجاد شده است.”

طبق قوانین فعلی کره جنوبی، تمام صرافی‌های رمزنگاری محلی در این کشور موظف به جمع‌آوری و ذخیره هویت کاربران خود برای اهداف تأیید هستند. تاکنون این قوانین برای صرافی‌های بین‌المللی ارزهای دیجیتال اجباری نشده، که از طریق آن، افراد نابکار می‌توانند فعالیت‌های غیرقانونی، سوء استفاده از رمزارزها و کلاهبرداری از بانک‌هایی را که کارت‌های اعتباری به آنها ارائه کرده‌اند، تسهیل کنند.

خرید کریپتو از طریق کارت اعتباری در کره جنوبی ممنوع می شود

FSC افزود:

پیش بینی می‌شود در آینده زمینه همکاری با برندهای بین المللی فراهم شود و جلوگیری از خروج ارز و پولشویی تقویت شود.

در حال حاضر، تنظیم کننده موضوع را برای بازخورد عمومی تا 13 فوریه باز کرده است. پس از بررسی این بازخورد، احتمالاً یک تصمیم مشخص در مورد این موضوع در نیمه اول سال 2024 نهایی خواهد شد. مطالعه FSC بیان کرده که ارزش بازار کریپتو در کره جنوبی تا پایان سال 2021 به 46 میلیارد دلار رسیده است که تعداد کاربران آن به نزدیک 5.58 میلیون یا حدود 10 درصد از جمعیت این کشور رسید.

در فوریه سال گذشته، کره جنوبی اعلام کرد که تمام توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین که در قلمرو آن عملیاتی می‌شوند، تحت دسته «اوراق بهادار» دارایی‌ها قرار خواهند گرفت. ابزارهای سرمایه‌گذاری که نیازی به کارمزد اضافی مانند هزینه‌های تعمیر و نگهداری ندارند، برای سرمایه‌گذاری اولیه به عنوان “اوراق بهادار” در کره‌جنوبی تلقی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا