ارز دیجیتال

سازمان SEC از Coinbase برای نقض قوانین اوراق بهادار شکایت کرد

یک قاضی فدرال در منهتن روز چهارشنبه Coinbase و تنظیم‌کننده اوراق بهادار ایالات متحده را در مورد دیدگاه‌های متفاوتشان در مورد اینکه آیا دارایی‌های دیجیتال اوراق بهادار هستند و چه زمانی، در موردی که به دقت توسط صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده تحت نظارت است، محاکمه کرد.

Coinbase از دادگاه درخواست کرده است که شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار را که ادعا می‌کند بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایالات متحده قوانین خود را زیر پا می‌گذارد، رد کند. قاضی کاترین پولک فایلا روز چهارشنبه استدلال‌هایی را از هر دو طرف شنید و سوالات خود را بر روی سابقه قانونی تعریف اوراق بهادار و ویژگی‌های چندین توکن رمزنگاری معامله شده در Coinbase و جاهای دیگر که تنظیم‌کننده آن را قراردادهای سرمایه‌گذاری می‌داند، متمرکز کرد.

فایلا در مورد این موضوع از روی نیمکت تصمیم نگرفت و خاطرنشان کرد که پس از بیش از چهار ساعت جلسه استماع هنوز در حال بررسی برخی سوالات است. حکم قاضی احتمالاً با کمک به روشن شدن صلاحیت SEC بر این بخش، پیامدهایی برای دارایی‌های دیجیتال خواهد داشت. این پرونده یکی از مواردی است که SEC علیه بخش کریپتو وارد کرده است. این آژانس در ابتدا بر شرکت‌هایی که توکن‌های دیجیتالی می‌فروشند متمرکز بود، اما تحت رهبری گری جنسلر، شرکت‌هایی را هدف قرار داده است که پلتفرم‌های معاملاتی و فعالیت‌های تسویه حساب را ارائه می‌کنند و به عنوان دلال-معامله عمل می‌کنند.

سازمان SEC از Coinbase برای نقض قوانین اوراق بهادار شکایت کرد

قانون اوراق بهادار در سال 1933 تعریفی از اصطلاح “امنیت” را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان برای تعیین اینکه آیا یک محصول سرمایه‌گذاری دارای اوراق بهادار است یا خیر، به پرونده دادگاه عالی ایالات متحده تکیه می‌کنند. یک آزمون کلیدی این است که آیا افراد برای سرمایه‌گذاری در یک شرکت مشترک با انتظار سود قرارداد می‌بندند یا خیر.

Coinbase ، بزرگ‌ترین صرافی عمومی ارزهای دیجیتال جهان، استدلال کرده است که دارایی‌های رمزنگاری، بر خلاف سهام و اوراق قرضه، با تعریف قرارداد سرمایه‌گذاری مطابقت ندارند، موقعیتی که اکثریت قریب به اتفاق صنعت کریپتو در اختیار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا