ارز دیجیتال

کاهش ارزش 10 هزار دلاری بیت کوین از بالاترین قیمت خود

روز گذشته قیمت رمزارز اصلی یعنی بیت کوین به 39500 دلار کاهش یافت که از اوایل دسامبر سال گذشته تاکنون رخ نداده است. به دنبال آن یک بازگشت مجدد به دنبال داشت که اکنون بیت کوین را به 40000 دلار بازگردانده، که این کار را دو بار در چند ساعت گذشته انجام داد.

به یاد داشته باشید که در این ماه، بلافاصله پس از تصویب ETF بیت کوین، ابزاری که به سرمایه‌گذاران نهادی اجازه می‌دهد تا به راحتی در ارز دیجیتال اصلی سرمایه‌گذاری کنند، نرخ به 49000 دلار افزایش یافت و سپس به شدت کاهش یافت. بیت کوین در حال حاضر تقریباً 10000 دلار از بالاترین قیمت خود در ژانویه کمتر است.

به گفته تحلیلگران، بیت کوین ممکن است قبل از نصف شدن، که برای آوریل امسال برنامه‌ریزی شده، با اصلاح عمیق‌تری مواجه شود. از لحاظ تاریخی، پس از نصف شدن، بیت کوین همیشه رکوردهای ارزشی را به ثبت رسانده است. ایده این سیستم در نوامبر 2008 توسط کاربر یا گروهی از نویسندگان با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ارائه شد. عرضه بیت کوین به طور طبیعی محدود بوده و در حال حاضر اکثر بیت کوین ها قبلا استخراج شدند.

کاهش ارزش 10 هزار دلاری بیت کوین از بالاترین قیمت خود

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از طریق شبکه بیت‌کوین به صورتِ همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. بیت کوین در سال 2009 توسط فردی یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. هدف از ایجاد بیت کوین ایجاد یک سیستم پرداختی غیرمتمرکز و ایمن بود که از دخالت دولت‌ها و بانک‌های مرکزی جلوگیری کند.

 در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته است و ارزش آن به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. با این حال، بیت کوین هنوز یک دارایی نوظهور است و با چالش‌هایی مانند نوسان قیمت و مقررات مواجه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا