ارز دیجیتال

احتمال تایید ETF اتریوم توسط SEC در ماه می

طبق پیش بینی استاندارد چارترد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده احتمالاً به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات اجازه می‌دهد تا ارز دیجیتال اتریوم را در ماه می نگه دارند.

بانک در یک گزارش تحقیقاتی در روز سه شنبه گفت که 23 می آخرین تاریخی است که آژانس باید برنامه‌های ETF از VanEck و Ark 21Shares را بررسی کند. مدیران دارایی اولین کسانی هستند که با مهلت نهایی روبه‌رو می‌شوند.

Standard Chartered انتظار دارد SEC در تاریخ نهایی در مورد برنامه‌ها تصمیم بگیرد، همانطور که در 10 ژانویه، زمانی که ETF ده بیت کوین را تایید کرد، تصمیم گرفت. به گفته جف کندریک، رئیس تحقیقات FX، غرب و تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در Standard Chartered، اتریوم شباهت‌های کلیدی با وضعیت حقوقی و مالی بیت‌کوین دارد که نشان می‌دهد از الگوی تایید مشابهی پیروی خواهد کرد.

ژوئن گذشته، SEC بیت‌کوین و اتر را از فهرست 67 توکن که به‌عنوان اوراق بهادار در نظر می‌گرفت، کنار گذاشت. علاوه بر این، اتر، مانند بیت کوین همچنین دارای معاملات آتی در بورس کالای شیکاگو است، یک ابزار نظارتی کلیدی. اتر با حدود 285 میلیارد دلار (2366701 کرور) دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین است.

کندریک انتظار دارد که قیمت اتر تا تاریخ تصویب پیش بینی شده در 23 می به 4000 دلار (332168 روپیه) افزایش یابد، با این فرض که از طریق فرآیند تأیید ETF از الگوی معاملاتی مشابه بیت کوین پیروی می‌کند. اتر در روز سه شنبه حدود 2,370 دلار (1,96,809 روپیه) معامله شد.

احتمال تایید ETF اتریوم توسط SEC در ماه می

با این حال، پیش‌بینی قیمت مبتنی بر درستی مفروضات متعددی است، از جمله احساس عمومی بازار برای تأیید پایین، نادرست بودن نوسانات ضمنی و تأیید SEC چندین برنامه در همان روز.

استاندارد چارترد گفت انتظار می‌رود اتر از بسیاری از فروش‌هایی که بیت کوین پس از تایید ETF تجربه کرد، جلوگیری کند. بیت کوین پس از تایید ETF تا 20 درصد سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران از جمله FTX میلیاردها دارایی در Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) فروختند. این صندوق از یک تراست تبدیل شد که دارندگان آن نمی‌توانستند بازخرید کنند. تراست موجود اتریوم Grayscale در مقایسه با بیت کوین موجود در GBTC، سهم کمتری از کل سرمایه بازار اتر را در اختیار دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا