ارز دیجیتال
موضوعات داغ

چه مقدار از سبد خود را باید به بیت کوین اختصاص دهید؟

با راه‌اندازی ETF‌های جدید بیت‌کوین (CRYPTO: BTC) در ژانویه، اکنون بحث‌های فزاینده‌ای در مورد اینکه چقدر بیت‌کوین در یک سبد دارای تنوع مناسب نگهداری می‌شود، وجود دارد. تا این سال، دیدگاه اجماع بر این بود که بیت کوین باید تنها بخش کوچکی از سبد کلی شما را تشکیل دهد. به عنوان یک قاعده کلی، 1٪ هنجار بود و هر درصد بیش از 5٪ فوق تهاجمی در نظر گرفته می شد.

با این حال، طبق گفته Cathie Wood of Ark Invest، تخصیص بهینه سبد بیت کوین ممکن است در واقع نزدیک به 19.4٪ باشد. این درصد فوق‌العاده بالایی است و ارزش نگاهی دقیق‌تر به برخی از مفروضات اساسی او را دارد.

بیت کوین و بهینه سازی پورتفولیو

در گزارش تحقیقاتی تازه منتشر شده «ایده‌های بزرگ 2024» از Ark Invest، این شرکت بلوک‌های اصلی ساخت این رقم را ارائه کرد که چگونه به این رقم 19.4 درصد رسید. نقطه شروع، تفکر در مورد بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی مستقل با مشخصات ریسک-پاداش منحصر به فرد است.

همانطور که Ark Invest اشاره می کند، بیت کوین در طول افق های طولانی از هر طبقه دارایی اصلی بهتر عمل کرده است. طی هفت سال گذشته، بازده سالانه بیت کوین 44 درصد بوده است. در مقابل، بازده سالانه در تمام طبقات دارایی سنتی تنها 5.7٪ بود. اگر هر افق زمانی 5 ساله ای را انتخاب کنید، به احتمال زیاد بیت کوین از هر طبقه دارایی دیگر بهتر عمل خواهد کرد.

و ویژگی دیگری از بیت کوین وجود دارد که آن را جذاب می کند. همبستگی بیت کوین با طبقات دارایی سنتی کم است. طبق آمار Ark Invest، ضریب همبستگی با سایر طبقات دارایی فقط 0.27 است. هر ضریب همبستگی زیر 0.40 کم در نظر گرفته می شود، بنابراین بیت کوین واقعاً دارایی ای است که از زیگ و زاگ های بازار گسترده تر جدا شده است.

بنابراین، وقتی از یک مدل بهینه‌سازی پورتفولیو استفاده می‌کنید، به شما می‌گوید که اگر می‌خواهید پاداش‌های بالقوه را به حداکثر برسانید و ریسک را به حداقل برسانید، مقدار زیادی بیت کوین اضافه کنید. طبق آمار Ark Invest، تخصیص بهینه بیت کوین به یک سبد در سال 2023 19.4 درصد بوده است. این یک افزایش بزرگ نسبت به دوره قبل از آن است، زمانی که تخصیص بهینه 6.2٪ بود. و این به نوبه خود افزایش قابل توجهی نسبت به دوره قبل از آن داشت که تخصیص بهینه 4.8 درصد بود.

How much of your portfolio should you allocate to Bitcoin

در واقع، از سال 2015، در هر سال، تخصیص بهینه بیت کوین در حال افزایش بوده است. و این بدان معناست که تخصیص به طبقات دارایی سنتی – مانند سهام و اوراق قرضه – کاهش یافته است. Ark Invest می گوید در سال 2023، تخصیص بهینه به سهام تنها 30٪ بود.

بحث با بازده تاریخی بیت کوین سخت است. در دوره 2011 تا 2021، بیت کوین بهترین کلاس دارایی در جهان بود و حتی به آن نزدیک هم نبود. همین امر در سال 2023 نیز صادق بود، زمانی که بیت کوین (بیش از 150 درصد افزایش) به مراتب بهتر از هر طبقه دارایی سنتی بود. در حالی که می توانید استدلال کنید که عملکرد گذشته تضمینی برای نتایج آینده نیست، سابقه چشمگیر بیت کوین اکنون بیش از یک دهه است.

با این حال، جایی که من نگران هستم، با این فرض ضمنی است که ورود ETF های بیت کوین جدید، نحوه عملکرد بیت کوین را در آینده تغییر نخواهد داد. با توجه به اینکه وال استریت اکنون به شدت ETF های بیت کوین جدید خود را تبلیغ می کند، آیا بیت کوین “جدید” مانند بیت کوین “قدیمی” رفتار خواهد کرد؟

به عنوان مثال، ارتباط بیت کوین با سایر دارایی ها را در نظر بگیرید. یکی از دلایلی که چرا بیت کوین در طول تاریخ تا این حد با طبقات دارایی های سنتی مرتبط نبوده است، این است که وال استریت مدت زیادی طول کشید تا رمزارز را پذیرفت. تنها در سال 2021 (در طول آخرین رالی ارزهای دیجیتال) بود که بانک های بزرگ وال استریت شروع به فکر کردن به بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی کردند و تنها در سال 2022 بود که BlackRock (NYSE: BLK) – بزرگترین مدیر دارایی در جهان – تصمیم گرفت. تا بیت کوین را در اختیار مشتریان سرمایه گذار نهادی خود قرار دهد.

اما اکنون وال استریت از رمزنگاری استقبال می کند. صادرکنندگان برتر بیت کوین ETF اکنون بیش از 4 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارند. این به 100000 بیت کوینی که آنها در مدت زمان بسیار کوتاهی به دست آورده اند، جواب می دهد. اگر ETF های بیت کوین به جریان اصلی خود ادامه دهند، پس منطقی است که برخی از همبستگی ها با کلاس های دارایی سنتی شروع به سفت شدن کند. در نتیجه، وقتی اعداد به‌روزرسانی شده را به یک مدل بهینه‌سازی پورتفولیو متصل می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌دهد که بیت کوین کمتری نگه دارید.

آیا بیت کوین به 2 میلیون دلار می رسد؟

پس چه اتفاقی می افتد اگر سرمایه گذاران در سراسر جهان واقعا تصمیم بگیرند 19 درصد از پرتفوی خود را به بیت کوین اختصاص دهند؟ Ark Invest اعداد و ارقام را انجام داد و به قیمتی بالغ بر 2 میلیون دلار برای بیت کوین رسید. این دو برابر تخمین قبلی ۱ میلیون دلاری Ark Invest برای بیت کوین است. منطق در اینجا ساده است: فشار خرید زیاد روی بیت کوین قیمت آن را به سطوح استراتوسفر می برد.

در حالی که من در درازمدت نسبت به بیت کوین خوشبین هستم و مطمئناً از ایده داشتن بیت کوین به ارزش 2 میلیون دلار برای هر توکن لذت می برم، من همچنین عملگرا هستم. هنوز هم سرمایه گذاران بسیار باهوشی وجود دارند که معتقدند شما نباید بیت کوین را در سبد خود نگه دارید، از جمله وارن بافت و چارلی مانگر فقید.

بنابراین قبل از اینکه عجله کنید و تخصیص بیت کوین خود را به 19 درصد افزایش دهید، مطمئن شوید که خطرات و خطرات احتمالی موجود در آن را تشخیص داده اید. این درصد افزایش چشمگیری نسبت به سطوح تخصیص پیشنهادی قبلی است و ممکن است برای بسیاری از سرمایه‌گذارانی که برای اولین بار وارد ارزهای دیجیتال می‌شوند، کاملاً خطرناک باشد.

آیا در حال حاضر باید 1000 دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کنید؟

قبل از خرید سهام در بیت کوین، این را در نظر بگیرید:

تیم تحلیلگر Motley Fool Stock Advisor به تازگی آنچه را که فکر می‌کنند مشخص کرده است10 بهترین سهامبرای سرمایه گذاران برای خرید اکنون … و بیت کوین یکی از آنها نبود. 10 سهمی که این کاهش را ایجاد کردند می توانند بازدهی هیولایی در سال های آینده ایجاد کنند.

Stock Advisor به سرمایه گذاران طرحی آسان برای موفقیت را ارائه می دهد، از جمله راهنمایی در مورد ساخت یک سبد، به روز رسانی منظم از تحلیلگران و دو انتخاب سهام جدید در هر ماه. خدمات مشاور سهام از سال 2002 تاکنون بازدهی S&P 500 را بیش از سه برابر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا