ارز دیجیتال

بلاک چین سولانا از نظر محبوبیت، اتریوم را شکست می دهد

علاقه‌مندان به کریپتو به ظاهر از مزیت روند صعودی مداوم استفاده می‌کنند و فعالیت‌های عمده‌ای را در سراسر شبکه‌های بلاک چین ایجاد می‌کنند.

بلاک چین دوستدار محیط زیست سولانا، در مقیاس محبوب‌ترین، توانسته است اتریوم را در روز‌های اخیر شکست دهد. اعتبار این امر به دیوانگی NFT‌ها و memecoin‌های مبتنی بر سولانا است که توجه اعضای جامعه جهانی Web3 را به خود جلب کرده است. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کوین‌بیس، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، بلاک‌چین سولانا شاهد تراکنش‌هایی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار (تقریباً ۹۱۷۰۳ کرور) با افرادی بود که توکن‌ها و ممکوین‌های کوچک را بر اساس شبکه خریداری می‌کردند.

در تحلیلی که اخیراً منتشر شده است، CoinGecko سولانا را در رتبه اول در لیست محبوب‌ترین بلاک چین‌ها قرار داد. طبق داده‌هایش، سولانا ۴۹. ۳ درصد از سرمایه‌گذاران جهانی ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارد.

Solana در سال ۲۰۲۰ توسط Solana Labs راه‌اندازی شد که توسط آناتولی یاکوونکو و راج گوکال در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. در زمان راه‌اندازی SOL، توکن اصلی سولانا ۰. ۲۲ دلار قیمت داشت. اکنون، با افزایش فعالیت‌های مبتنی بر سولانا، قیمت توکن آن نیز در حال افزایش است. این هفته، قیمت توکن SOL برای اولین بار از زمان آغاز به کار از مرز ۲۰۰ دلار عبور کرد. پس از گذراندن دوره اصلاح قیمت، SOL در حال حاضر با قیمت ۱۷۵ دلار معامله می‌شود. در واقع، در یک سال گذشته، ارزش SOL به میزان قابل توجهی ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.

بلاک چین سولانا از نظر محبوبیت، اتریوم را شکست می دهد
طبق گزارش‌ها، بلاک چین سولانا توانسته است ۱۵۰ میلیون دلار از طریق فروش ممکوین‌هایی مانند Bonk و Slerf به دست آورد. متعاقباً، کارمزد تراکنش‌های سولانا نیز در ماه‌های اخیر شاهد جهش بوده است، علی‌رغم اینکه بلاک چین به دلیل داشتن هزینه‌های نسبتاً ارزان‌تر کارمزد گاز مشهور است.

سولانا قدرت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. حجم کل معاملات DEX نیز تا حد زیادی به سمت SOL با حجم کل بیش از ۶ میلیارد دلار  در زنجیره سولانا در ۲۴ ساعت گذشته منحرف شده است. در مورد اتریوم تنها نزدیک به ۲. ۱ میلیارد دلار بوده است. شیدایی Memecoin بزرگترین محرک معاملات زنجیره‌ای است که امروز شاهد آن هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا