ارز دیجیتال

اتریوم: چرا این ارز دیجیتال را با 1000 دلار بخریم؟

اگر بازار ارزهای دیجیتال را دنبال نکرده باشید، ممکن است با دیدن اینکه بسیاری از سکه‌ها در بالاترین سطح یا نزدیک به بالاترین سطح تاریخ خود هستند، شوکه شوید. پس از یک زمستان بی‌رحمانه برای ارزهای دیجیتال، بازار بار دیگر در حال آماده شدن برای یک روند صعودی به سبک چرخه‌ای معمولی خود است.

با این حال، همه ارزهای دیجیتال به طور مساوی از این افزایش مجدد بازار سود نبرده اند. در حال حاضر، اتریوم (CRYPTO: ETH) بیش از 20 درصد از بالاترین سطح خود عقب نشسته است و این فرصتی متقاعد کننده برای سرمایه گذاران است. به همین دلیل است که اتریوم ارز دیجیتالی است که من امروز با 1000 دلار می خرم.

رهبر بلا منازع DeFi

یکی از برجسته‌ترین کاربردهای ارزهای دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi است. این بخش به سرعت در حال رشد امروزه ارزشی بیش از 95 میلیارد دلار دارد و هدف آن بازآفرینی خدمات مالی سنتی – مانند وام، استقراض، تجارت و سرمایه گذاری – به روشی غیرمتمرکز است.

برخلاف سیستم‌های مالی سنتی که برای تسهیل تراکنش‌ها و مدیریت دارایی‌ها به موسسات متمرکز مانند بانک‌ها یا کارگزاری‌ها متکی هستند، DeFi بر روی شبکه‌های بلاک چین مانند اتریوم کار می‌کند و از قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی فرآیندها و حذف واسطه‌ها استفاده می‌کند.

در حالی که چندین بلاک چین اقتصاد DeFi را تشکیل می‌دهند، تسلط اتریوم در بازار همچنان پابرجاست. تقریباً 60 درصد از کل ارزش DeFi در اتریوم قرار دارد. نزدیک‌ترین رقیب بعدی Tron با 10 درصد است.

احتمالاً چندین دلیل وجود دارد که می‌تواند ارزش نامتناسب اتریوم را توضیح دهد. واضح‌ترین مورد این است که این اولین بلاک چینی بود که عملکرد قرارداد هوشمند را ارائه کرد، بنابراین در سال‌های اولیه DeFi تنها گزینه برای توسعه‌دهندگان و کاربران بود.

علاوه بر این، اتریوم در طول دهه گذشته سابقه قوی از قابلیت اطمینان ایجاد کرده است. در نتیجه، به عنوان پلتفرم پیشرو برای توسعه دهندگانی که به دنبال ساخت پروژه های جدید DeFi هستند، ظاهر شده است.

از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق ارزش DeFi به اتریوم گره خورده است، فرصتی پیش می آید. DeFi یکی از تأثیرگذارترین و مخرب ترین کاربردها برای ارزهای دیجیتال است و احتمالاً با گذشت زمان شاهد افزایش ارزش آن خواهیم بود. به این ترتیب، اتریوم ساده ترین راه برای قرار گرفتن در معرض پتانسیل رو به رشد DeFi است.

نمودار قیمت اتریوم در تاریخ  2024-04-07
نمودار قیمت اتریوم در تاریخ 2024-04-07

چگونه اتریوم شکاف را افزایش می دهد

بدون اینکه عمیقاً به داده ها بپردازیم، به نظر می رسد که رقابت در فضای DeFi، بر اساس بحث ها در انجمن های گفتگو و در سراسر اینترنت، بیشتر از آن چیزی است که هست و تسلط اتریوم در خطر است. در حالی که این حوزه نسبت به چند سال پیش شلوغ تر شده است، این بلاک چین های امیدوار با چالش سختی برای سرنگونی اتریوم مواجه هستند، به خصوص با توجه به اینکه هر سال قوی تر می شود.

هیچ بلاک چینی کاملی وجود ندارد. اتریوم با محدودیت‌هایی به صورت سرعت و کارمزد تراکنش بالا در زمان شلوغی شبکه مواجه است. با این حال، توسعه دهندگان اصلی آن دائماً در حال یافتن راه هایی برای بهبود عملکرد آن هستند.

هر سال یا بیشتر، اتریوم یک به روز رسانی دریافت می کند. به طور مشابه با به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی هوشمند شما، این ارتقاءها عملکرد و بهینه‌سازی‌های جدیدی را معرفی می‌کنند.

یکی از این به‌روزرسانی‌ها به تازگی منتشر شد و نمونه‌ای بارز از این است که چگونه ارتقاءهای آینده می‌توانند شکاف بین اتریوم و رقبای آن را افزایش دهند و به آن کمک کنند تا به هدف خود برای قدرت کافی برای منفعت تمام بشریت برسد.

در 13 مارس، ارتقاء Dencun راه اندازی شد و ویژگی های جدیدی را معرفی کرد که هزینه های بلاک چین های لایه 2 ساخته شده بر روی اتریوم را به طور قابل توجهی ارزان تر کرد. به طور طبیعی، انفجاری از زنجیره های لایه 2 در اکوسیستم اتریوم رخ داده است. این احتمالاً فقط نشانه ای از چیزهای آینده است و به نظر می رسد که همه مسیرها، مهم نیست که چه تعداد بلاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا